Potrivit sursei citate, procedura se bazează pe utilizarea unei fotografii a ochilor, realizată cu ajutorul unui smartphone. Virusul este identificat prin intermediul unei inflamații simptomatice a membranei conjunctive oculare, supranumită „ochi roz”.
„Am reușit să izolăm Covid din peste două milioane de nuanțe diferite de roz”, a explicat pentru Reuters Wolfgang Gruber, directorul Semic RF, compania care a dezvoltat aplicația.
„Deschideţi aplicaţia, faceţi o poză a ambilor ochi, o trimiteţi pentru evaluare, apoi se poate stoca rezultatul evaluat sub formă de cod QR în smartphone-ul persoanei testate”, a adăugat Gruber.
Cât costă aplicația
Reprezentantul companiei mai spune că aplicația a fost testată deja pe 70.000 de persoane și poate procesa până la un milion de scanări pe secundă, existând opțiunea de a extinde această capacitate. Cu ajutorul ei, s-ar putea reveni la participarea unor mulțimi mari de persoane la evenimente precum concerte, meciuri de fotbal, notează Reuters.
În
prima fază, aplicaţia se adresează companiilor şi utilizatorilor
comerciali, la un cost de 480 de euro (570 de dolari) pe lună, fiind
planificată o lansare ulterioară pentru persoane fizice, mai
arată sursa citată.