Mircea Ursuța a povestit prin ce a trecut după o vacanță în Spania și a dezvăluit că el e cel care a făcut apel la decizia primei instanțe, în vreme ce Wizz Air nu a contestat-o.

În septembrie 2020, bărbatul a cumpărat printr-o agenţie de turism din Braşov, Maraton Travel, un pachet de servicii ce includea 4 bilete Wizz Air dus-întors Sibiu – Madrid, plus cazare pentru el, soţia, soacra de 71 ani şi băieţelul de 2 ani şi 10 luni.

„Am zburat de la Sibiu la Madrid pe 28 decembrie 2020, iar pe 8 ianuarie 2021 trebuia să ne întoarcem tot la Sibiu”, a povestit bărbatul. La Madrid, când aștepta zborul spre casă, familia de români s-a trezit într-o situație teribilă.

„În aeroportul din Madrid am făcut formalităţile de îmbarcare şi am aşteptat cursa Wizz spre Sibiu, dar la două ore după ora programată pentru aterizare am aflat de la angajaţi ai aeroportului că acesta se închide din cauza vremii şi cursa e anulată. Am întrebat ce să facem şi ni s-a spus că nu există reprezentant Wizz în aeroport, ceea ce este aberant: Madrid e o capitală importantă şi orice companie trebuie să aibă reprezentanţi care să îndrume pasagerii”, își amintește orădeanul.

Pentru că nimeni nu i-a spus ce se întâmplă și a sperat că în aceea noapte sau a doua zi de dimineață se va putea îmbarca într-un avion, avocatul a luat decizia ca el și familia să rămână în aeroport. „Am dormit acolo, pe jos. Dimineaţa, am încercat să cumpărăm bilete pentru Bucureşti, singura cursă care mai era spre România, dar şi aceea a fost anulată. Nu ne-a contactat niciun reprezentant Wizz, nici măcar prin agenţia de turism. A fost un coșmar. Am dormit pe jos, cu un copil de nici 3 ani, cu soția și soacra de 71 ani, fără nicio informație de la Wizz. Fiind cu copilul mic şi cu soacra în vârstă, nu am mai rămas în aeroport, aşa că am căutat un hotel în zonă”, spune bărbatul.

Orădeanul nu a fost căutat de niciun reprezentant Wizz Air şi nu a reuşit să contacteze compania timp de trei zile, fiind nevoit să prelungească de trei ori, cu câte o noapte de fiecare dată, cazarea în hotelul madrilen.

„Pe 12 ianuarie, văzând pe aplicaţia flight-radar că vine un avion Wizz Madrid – Budapesta, am plecat din nou la aeroport. După ce am trecut de filtrele de securitate, însă am văzut pe aplicaţie că şi-a schimbat direcţia şi s-a îndreptat spre Barcelona. A durat mai mult de două ore până am fost anunţaţi că nu se mai întoarce la Madrid, tot de la angajaţi ai aeroportului”, spune Ursuţa.

După încă o zi, pe 13 ianuarie, a încercat din nou să contacteze Wizz Air, pentru a întreba dacă avionul va veni la Madrid, dar nu a reușit: „Destul de târziu am aflat că un autocar a plecat cu pasagerii blocaţi în Madrid spre Barcelona, fără să ne anunţe şi pe noi. În situaţia asta, am luat un tren rapid spre Barcelona”. Din fericire, în final românii au ajuns la timp pe aeroportul catalan, unde au urcat în cursa spre Budapesta.

Așa se face că, după 5 zile de peripeţii, familia Ursuţa a reuşit să ajungă la Budapesta, de unde a închiriat o maşină pentru a ajunge la Oradea. În tot acest timp, nimeni de la Wizz Air n-a știut să-i explice clar ce se întâmplă.

După doi ani în care a făcut peste 50 de reclamații pe site-ul companiei aeriene, fără să primească un răspuns clar, ci doar unul standard de la un robot, în primăvara anului trecut avocatul a deschis un proces atât împotriva Sucursalei Wizz Air Hungary din România, cu sediul în Otopeni, cât şi a companiei-mamă, Wizz Air Hungary Ltd, cu sediul în Budapesta.

A cerut compensaţia de 1.600 de euro (câte 400 euro pentru fiecare pasager), daune materiale de 1.185 euro şi 376 de lei (contravaloarea cheltuielilor făcute în cele 5 zile pentru cazare, hrană şi transport la Barcelona, respectiv pentru recuperarea maşinii din Sibiu), plus daune morale de 80.000 de euro (câte 20.000 de euro pentru fiecare membru al familiei).

Procesul s-a judecat la Judecătoria Alba Iulia, care a audiat-o, ca martoră, pe directoarea agenţiei de turism din Braşov prin care orădeanul cumpărase pachetul de servicii. Femeia a confirmat că şi ea a reuşit să contacteze Wizz Air abia după mai multe încercări, fără însă a primi nici ea informaţii lămuritoare.

La proces nu s-a prezentat niciun reprezentant al Wizz Air, deşi au fost legal citate atât sucursala din România, cât şi compania mamă din Ungaria, acestea apărându-se cu un avocat din Bucureşti. După mai bine de un an și jumătate, a venit și sentința.

Considerând „întemeiată cererea formulată de reclamanţi”, dar cu obiecţia că „suma acordată ca daune morale nu trebuie să reprezinte o îmbogăţire fără justă cauză”, instanţa a decis să păstreze „un just echilibru între suferinţele psihice ale reclamanţilor şi îndatorirea pârâtelor de la le oferi o compensaţie echitabilă”. Ca atare, în septembrie 2023, Judecătoria a obligat Sucursala Wizz din România şi compania mamă din Ungaria la plata daunelor materiale (1.185 de euro şi 376 de lei), a compensaţiilor (1.600 de euro), a daunelor morale (însă doar 40.000 de euro, în loc de 80.000 de euro, cât a pretins familia), plus a cheltuielilor de judecată (4.760 de lei).

Sentinţa nu a fost atacată până acum nici de Sucursala din România, nici de Wizz Hungary Ltd, ci doar de avocatul orădean, care a făcut apel la Tribunalul Alba. „Am suportat, totuşi, prejudicii morale care ne îndreptăţesc la suma solicitată iniţial”, spune Mircea Ursuţa.

 
 

Urmărește-ne pe Google News