„Am trimis email-uri la ENEL, la Protecția Consumatorului. Nu m-a băgat nimeni în seamă. Am apelat la dumneavoastră, pentru că nu mai aveam la cine. Până la urmă am sunat la 112”, ne spune Diana Savu, profesor inginer la un liceu din Timișoara.
Poliția a ajuns la fața locului, în această dimineață, pe strada din comuna Jebel, județul Timiș, unde ENEL face modernizări, și i-a spus femeii care a reclamat situația să stea liniștită, să nu mai fie disperată, pentru că s-a rezolvat.
Cum să stau liniștită? De o săptămână, echipele ENEL intră prin toate casele. Sunt oameni bătrâni, nu știu, care nu se uită la televizor, nu știu cât de mare e pericolul. S-a decretat stare de urgență. Eu nu pot să îi las în casă. Ca să ajungă la contor, trebuie să treacă prin bucătărie, să se urce într-un pod. Eu am o mamă de 85 de ani și copilul are varicelă, este mic. Nu îi pot expune pericolului. Nu e avarie, să fie o urgență.
Diana Savu, comuna Jebel, Timiș
Profesoara susține că echipele intră în case fără nicio măsură de protecție împotriva coronavirus.
“Au echipamentele lor speciale, dar nu au măști, mănuși. Nici nu cred că au auzit de coronavirus. Echipa ENEL-ului, formată din 5-6 persoane, intră în fiecare locuință și lucrează cam o oră prin case. Nu mai știu ce să cred, dacă este dat acest decret „Stare de urgență”, de ce această firmă mai trimite oameni care merg din casă în casă și plimbă virusul?”, întreabă Diana Savu.
ENEL neagă acuzațiile
În replică, reprezentanții ENEL spun că Diana Savu nu a fost niciun moment amenințată că i se taie curentul electric și că nu pot comenta declarațiile vecinilor.
În această etapă a proiectului din localitatea Jebel nu sunt programate niciun fel de lucrări în interiorul locuințelor, astfel de lucrări urmând să aibă loc într-o fază ulterioară.
Extras din Comunicatul ENEL transmis ziarului Libertatea
Legat de responsabilitatea angajaților ENEL față de clienți și ce obligații ar avea ei, compania susține că “toate echipele E-Distribuție au echipament individual de protectie și au primit instrucțiuni în privința situațiilor în care este necesar să utilizeze măsuri suplimentare de siguranță, cum ar fi atunci când sunt nevoite să intre în locuințe.”
La rândul lor, reprezentanții firmei susțin că responsabilități au și clienții: dacă sunt în auto-izolare, trebuie să poarte mască și să stea în altă cameră, în timpul intervenției. De asemenea, toți clienții ar trebui să păstreze o distanță de 1,5 metri față de lucrători.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro