„Bună tuturor, sunt Jennie. Sunt utilizator de scaun cu rotile și sunt paralizată de la brâu în jos”, a explicat femeia, la începutul videoclipului. Ea a menționat că pleca în vacanță de la Newcastle.
„Nu m-au lăsat să stau nicăieri în partea din față a avionului, deși erau câteva locuri de rezervă”, a spus Jennie, ceea ce a îngreunat mult lucrurile atunci când a dorit să folosească baia.
Când a cerut ajutor pentru a ajunge la toaletă, însoțitorii au refuzat s-o sprijine și au informat-o că scaunul rulant special, care poate fi folosit pe culoarul îngust din avion, nu era la bord!
Ba, mai mult, femeia a împărtășit o replică primită de la unul dintre însoțitorii de zbor: „Persoanele cu dizabilități ar trebui să poarte pamperși la bord!”.
Ca să ajungă la toaletă, Jennie a trebuit să se târască pe culoar folosind brațele! „Din fericire, am o putere bună pentru partea superioară a corpului. Personalul continua să servească băuturi”.
Compania aeriană a susținut că nu era suficient spațiu pentru a depozita un scaun de culoar la bord, „deși cărucioarele pentru băuturi și parfumuri s-au deplasat pe culoar”, afirmă femeia.
„Călătoresc de 27 de ani și, în orice alt zbor în care am fost a avut un scaun rulant de culoar”, a mai spus Jennie.
Albastar, o companie aeriană spaniolă înființată în 2009, a distribuit, ulterior, un mesaj de scuze, pe Instagram.
Mai sunt multe de făcut când vine vorba de accesibilitate în industria călătoriilor, nu numai pentru acces, ci și pentru schimbarea atitudinii.
Jennie Berry:
„Viața ca persoană cu dizabilități poate fi uneori de-a dreptul degradantă și jenantă. Episodul m-a făcut să mă simt umilită”, a conchis Jennie.