Florentina Berlan a devenit creativă datorită fiicei sale, care avea nevoie de ajutor când a început să înveţe matematica. Astfel, mămica din Iaşi şi-a imaginat scenarii şi poveşti, iar acum, adunarea se învaţă prin povestea iepuraşilor, iar scăderea prin cea a răcuşorilor.
“Matematica din primii ani de studiu e destul de greoaie şi se predă într-un mod abstract. Exprimările sunt ambigue, adevărate exerciţii de logică, de parcă s-ar dori să-i încuie pe copii, nu să le testeze cunoştinţele“, a declarat Berlan pentru Ziarul de Iaşi.
Ar schimba sistemul de învăţare
Cum metoda ei a dat rezultate, iar copila a avut numai rezultate bune, imediat şi alţi părinţi i-au cerut ajutorul. Astfel, s-au născut site-ul povestindmatematica. ro, dar şi o serie de ateliere găzduite de o librărie din Iaşi şi chiar şi conversaţii pe internet cu părinţii care au întrebări.
“Mi-ar plăcea să deschid un afterschool, unde modul de predare să fie bazat pe experimentare, poveşti şi joacă. Aş introduce noţiuni de educaţie financiară şi aş face simulări cu copiii: le-aş da bugete, le-aş cere să calculeze cheltuielile casei. Aşa ar pleca din şcoală mai pregătiţi pentru viaţă”, crede ieşeanca.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro