Potrivit reprezentanților Sindicatului liber al Navigatorilor (SLN) din România, vasul ”St. Elias”, sub pavilion Panama, a fost inspectat din 2 iulie de reprezentanții autorităților portuare din Lorient și de către inspectorul ITF (The International Transport Workers’ Federation) din Franța. În urma controlului, nava a fost reținută.
”Conform unor surse apropiate navigatorilor de la bord, condiţiile de muncă şi viaţă la bord sunt inumane şi inacceptabile. Armatorii navei acum fac demersuri rapide pentru plata salariilor şi repatrierea echipajului impuse de autorităţi în urma plângerilor navigatorilor de la bord şi îndreptarea problemelor găsite la bord”, a spus liderul SLN și reprezentant ITF în România, Adrian Mihălciou, potrivit Mediafax.
Potrivit acestuia, marinarii aflați la bord au înlocuit alți navigatori care au fost debarcați fără plata salariilor la zi, iar ITF Franța colaborează cu Sindicatul Liber al Navigatorilor și ITF România pentru rezolvarea problemelor de neplată a navigatorilor, ”în măsura în care aceștia pun la dispoziție documentele necesare care să ateste sumele de bani care sunt de primit”.
”Sindicatul Liber al Navigatorilor atrage atenţia personalului navigant român că ar trebui evitate navele cu probleme de neplată. În caz de neplată a salariilor pentru o perioadă care depăşeşte două luni, navigatorii trebuie să se adreseze organizaţiilor din care fac parte sau să facă plângere la administraţia pavilionului navei şi clubul de asigurare al navei, în conformitate cu prevederile convenţiei MLC 2006. Asigurarea acoperă maxim patru luni salariu neplătit şi costul cu repatrierea navigatorilor”, a mai spus Mihălcioiu.
CITEȘTE ȘI: GALERIE FOTO/ Cele mai scumpe cazări la Neversea 2018. Cum arată apartamentul care costă aproape 1.000 de euro pe noapte
FOTO: PIXABEY