Cuprins:
Noi loturi ale A7 vor fi inaugurate
„La sfârșitul săptămânii, probabil vineri, se va deschide circulația și pe cei 36,1 kilometri ai Autostrăzii A7 Râmnicu Sărat-Focșani (Mândrești), fiind inaugurate așadar loturile 2, 3 și 4 ale A7 Buzău-Focșani.”, anunță Asociația Pro Infrastructură.
Specializată în monitorizarea marilor proiecte de autostrăzi, asociația a realizat o analiză asupra constructorului UMB, cel mai puternic grup românesc din domeniul construcțiilor de drumuri.
În total, anul acesta UMB a dat în trafic 97,34 km de autostradă și drum expres: 77,84 km pe A7 și 19,5 km pe DEx12 Colonești-Albota.
„Un record absolut în țara noastră, mai mult decât dublu față de ce a reușit Bechtel în 2009, „doar” 42 km pe A3 Turda-Gilău. O performanță fantastică, peste așteptările noastre.
În previziunile rutiere din ianuarie, noi mizam în 2024 pe A7 cocoașa de la Focșani (lotul 4), încă vreo 25 km din A7, DEx12 Colonești-Pitești și DEx6 Galați-Brăila, adică un total de 78,52 kilometri. Realitatea: 97,34 kilometri, deci +24% față de cel mai optimist scenariu al nostru. Fe-li-ci-tări!”, scriu cei de la Pro Infrastructură pe Facebook.
Rabat de la calitate
Însă, „s-a făcut rabat de la calitate și toate celelalte șantiere ale UMB au fost grav neglijate”, adaugă specialiștii.
„Lotul 3 Buzău-Focșani este inaugurat prematur, ar mai fi avut nevoie de câteva săptămâni: supratraversări, sferturi de con, șanțuri, taluzări, casiuri, gard împrejmuire.
Nu ne este clar momentan dacă vor reuși până vineri să pregătească și cele două noduri intermediare și dacă vor fi gata toate parapetele. De spațiile de servicii nu mai vorbim, ele nu sunt făcute nici pe Buzău-Râmnic.”, arată postarea.
Pe fondul unei execuții rapide, au apărut unele provocări legate de calitatea lucrărilor, inclusiv de asfaltarea rapidă în condiții de umezeală și temperaturi scăzute, ceea ce ar putea afecta durabilitatea în timp.
De asemenea, terenurile de fundație nu au avut timp suficient pentru a se „așeza”, iar pe unele tronsoane au apărut deja probleme cu terasamentele.
„Rabatul de la calitate. UMB și-a asumat un risc tehnic și financiar semnificativ. (…)În plus, tot de dragul vitezei, terasamentele nu au avut timp suficient să se „așeze” vara și toamna.
Pe tronsonul 3 DEx12 Craiova-Pitești, după 6 luni de la inaugurarea din decembrie 2023, au apărut probleme majore cu terasamentele în plin rambleu, aparent fără motiv, în cel puțin trei locuri unde încă sunt restricții severe de viteză.
Să sperăm că pe A7 Buzău-Râmnic-Focșani nu vom avea o repetare a acestui scenariu. Din fericire, garanția este de 10 ani.”, adaugă experții.
Constructorul UMB, „deopotrivă înger și demon”
În ciuda acestor provocări, deschiderea acestui tronson din Autostrada A7 reprezintă un pas major pentru infrastructura rutieră din Moldova și un pas important către conectarea regiunii la rețeaua națională de autostrăzi.
„Acesta este UMB, deopotrivă înger și demon. Iubiți-l sau urâți-l. Datoria noastră este să vă aducem analize obiective, asumându-ne rolul de watchdog independent al infrastructurii de transport într-o societate românească tot mai divizată, cu tot mai multe extreme.
Sperăm să mai rezistăm atacurilor gratuite și să găsim resursele interne ca să ne ducem misiunea mai departe și în 2025. Indiferent de aspectele negative, în numele comunității pe care o reprezentăm, vrem să transmitem SINCERE FELICITĂRI ȘI MULȚUMIRI tuturor muncitorilor UMB.”, mai precizează postarea.
Zilele trecute, ministrul Transporturilor preciza că țara noastră are „1.214 km de drum de mare viteză (autostradă și drum expres) în prezent”.
„332,55 km au fost dați în circulație în ultimii 3 ani.
228,94 km au fost deschiși în perioada septembrie 2023 – decembrie 2024.
669 km sunt acum în construcție (proiectare și execuție).”, preciza Sorin Grindeanu pe Facebook.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro