Noua legislație ar trebui să le dea bătăi de cap recrutorilor de talente în căutare de modele sau viitoare vedete („idoli”), cărora apoi le propun contracte în sfera pornografică.

Aceste experiențe pot provoca „traume grave”, a spus Kazuko Ito, un avocat din Tokyo care militează împotriva constrângerii în divertismentul pentru adulți.

Legea permite celor care apar în filmele pentru adulți să-și anuleze contractele în termen de un an de la lansarea materialului, din orice motiv și fără a plăti penalități.

Când se întâmplă acest lucru, videoclipul trebuie șters și retras de pe piață, o încercare de a preveni producătorii să agreseze sau să păcălească oamenii să apară în materiale pornografice care rămâne online de ani de zile.

„Odată ce filmele sunt distribuite, ele rămân online practic pentru totdeauna, pentru a fi consumate de un număr necunoscut de persoane, devenind efectiv ca niște «tatuaje digitale»”, a declarat Ito pentru AFP.

Noua lege „revoluționară” „se aliniază foarte bine la interesele victimelor”, a adăugat ea. Inițial, va permite anularea contractelor în termen de până la doi ani după lansarea unui videoclip, dar se așteaptă ca această perioadă să fie revizuită ulterior la un standard de 12 luni.

Legea mai prevede că producătorii de filme porno trebuie să aștepte o lună după semnarea unui contract pentru a începe filmările și patru luni pentru a lansa lucrarea după ce a fost filmată.

Parlamentarii au început să facă lobby pentru noile reguli atunci când Japonia și-a redus vârsta de adult de la 20 la 18 ani în aprilie.

Acest lucru a ridicat temeri că recrutorii ar putea viza tinerii de 18 și 19 ani, care anterior aveau dreptul de a se retrage din contractele semnate fără permisiunea unui tutore.

Kurumin Aroma, o creatoare de conținut pe Youtube, spune că recrutorii i-au vânat aspirația de a deveni muzician înainte de a o face să devină actriță porno.

„La un moment dat, am fost încolțită de zeci de angajați care îmi spuneau: «Câți bani și cât timp crezi că avem de pierdut cu tine?»”, a spus ea, recent, reporterilor din Tokyo.

Aproximativ un sfert dintre femeile din Japonia, adolescente, sau cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, au fost abordate pentru locuri de muncă ca modele sau „idoli”, a constatat un sondaj din 2020.

Urmărește-ne pe Google News