Potrivit noii legislaţii, profesorul care organizează o excursie se înhamă la o sarcină de veritabil manager, astfel că trebuie să obţină nu mai puţin de… 28 de documente şi avize înainte de a-i duce pe elevi la distracţie.
Cadrele didactice sunt obligate să asigure prezenţa unei persoane specializate în acordarea primului ajutor, iar la fiecare zece elevi trebuie să existe un supraveghetor. La rândul lor, copiilor li se cere să prezinte o adeverinţă medicală care să ateste că sunt sănătoşi. Interesant e însă faptul că reprezentanţii instituţiei care se ocupă efectiv de organizarea taberelor nici n-au auzit de noile reglementări.
“Noi ne ocupăm de organizarea taberelor unde anual ajung 50.000 de copii şi întocmim metodologii proprii, anual. Însă pentru aceste reguli nu am fost consultaţi, până ieri (n.r. – alaltăieri) nici nu am ştiut de existenţa lor”, ne-a declarat Cezar Stancu, directorul Direcţiei Tabere şi Agrement din Ministerul Tineretului şi Sportului.
“Probabil colegial era să-i anunţăm, dar noi ne-am referit doar la ce ţine de şcoli şi de profesori. Până acum, în cazul unui accident, cadrul didactic nu putea fi tras la răspundere, iar părinţii se trezeau uneori că nici nu ştiau de tabără. Acum le pleacă copilul de acasă doar pe semnătură”, ne-au spus reprezentanţii Ministerului Educaţiei.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro