Utilizatorii sunt ademeniţi prin posibilitatea de a câştiga vouchere de cumpărături cu o valoare consistentă (750 – 1.000 de lei), precizează reprezentanţii CERT-RO.
„După ce zilele trecute am atras atenţia unor campanii care se foloseau de imaginea Lidl sau Adidas, în ultimul timp echipa CERT-RO a observat că, odată cu închiderea unor site-uri pentru activităţi frauduloase, imediat apar altele, care folosesc acelaşi mod de operare. O nouă tentativă de păcăleală care utilizează identitatea vizuală Kaufland sau Ikea. Utilizatorii sunt ademeniţi prin posibilitatea de a câştiga vouchere de cumpărături cu o valoare consistentă (750 – 1.000 de lei)”, precizează reprezentanţii CERT-RO, conform Agerpres.
Aceştia semnalează că, deşi textul este unul care nu respectă reguli elementare de ortografie şi gramatică a limbii române, există destui utilizatori care cad victimă acestei păcăleli şi oferă date, sunt purtaţi pe site-uri maliţioase de unde ar putea să îşi infecteze dispozitivele cu malware sau ajung să trimită sms-uri la numere cu suprataxă, în speranţa că vor primi în cele din urmă acel voucher.
„De regulă, atacatorii se folosesc de o serie întreagă de adrese IP pentru a menţine scam-ul activ. Astfel, imediat ce site-ul respectiv este dat jos ca urmare a raportărilor primite de cei care se ocupă de hosting, acesta reapare pe o altă adresă IP. Prin urmare, lupta împotriva unor astfel de iniţiative frauduloase este un efort continuu de monitorizare şi raportare a lor la nivel internaţional, aceste site-uri nefiind găzduite în România”, menţionează CERT-RO.
Echipa CERT-RO recomandă să se evite accesarea unor astfel de linkuri şi redistribuirea lor, atenţie la corectitudinea gramaticală a textului, în cazul ofertelor promoţionale sau a concursurilor organizate online.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro