Un scandal uriaş a izbucnit la Universitatea Cambridge în urma unei campanii agresive în cautarea unor studente care să doneze ovule. „Căutăm un înger pe pământ care să fie donatorul nostru de ovule”, scrie pe afişeşe care au împânzit campusul universitar şi care au provocat o dezbatere aprinsă în ţară. Iar textul continuă astfel: „Dacă eşti o persoană plină de compasiune, drăguţă, sănătoasă şi cu vârsta cuprinsă între 18 şi 35 de ani, ai vrea să ne ajuţi? Nu ne putem imagina un cadou mai frumos decât acela de a oferi cuiva un copil pe care să îl iubească!”
Pe afişele şi pe fluturaşii de la Cambrigde se mai spune că ovulele ar ajuta un cuplu de foşti absolvenţi ai aceleiaşi universităţi să aibă un copil. Potenţialii primitori ai ovulelor ar fi fost diagnostigaţi cu o afecţiune genetică rară din cauza căreia toate încercările de a avea copii s-au terminat până acum cu pierderi de sarcină.
Dar campania nu e dusă de cei doi în persoană, ci de o firmă care se ocupă de probleme de fertilitate.
Cei mai vehemenţi critici ai campaniei spun că exemplul de la Cambridge e doar vârful icebergului şi că în spate e o adevărată „industrie” în creştere în care însăşi viaţa a devenit o excelentă afacere. Iar faptul că asemenea campanii de recoltare a ovulelor se duc în universităţi de elită e expresia goanei după „superbebeluşi”
Experţii în probleme de fertilitate şi fertilizare atrag atenţia că tinerelenu sunt conţtiente re riscurile pe care le presupune donarea de ovule (în unele cazuri, medicamentele care se dau pentru stimularea ovulaţiei în precesul de recoltare de ovule pot provoca şi moartea), iar cei mai revoltaţi dintre ei cred că tactica în cazul de faţă e pur şi simplu inacceptabilă: „E o afacere care exploatează vulnerabilitatea financiară a tinerelor”, spun ei revoltaţi.