Adrian Iovan: «Grecul avea urechile înfundate?»
• “Pilotul grec este principalul responsabil pentru situaţia creată. Omul acela din turnul de control i-a spus clar să aştepte până aterizează următorul trafic (n.r. – aparat de zbor). Grecul a văzut primul avion şi nu a mai aşteptat instrucţiunile turnului. I-aş recomanda să caşte urechile bine de aici înainte. Poate o fi fost obosit, venea de la vreo luptă cu jandarmii şi avea urechile înfundate? Controlorul s-a comportat ca la carte. La urma urmei, nu s-a întâmplat nimic”, ne-a spus Adrian Iovan.
• Deşi multe persoane îl arată cu degetul pe pilotul grec ca fiind responsabil de situaţia creată, în lumea aviaţiei nici controlorul român nu e privit cu ochi prea buni. “Pilotul grec a dorit nişte indicaţii care se cer şi se acordă abia pe pistă. E vorba de informaţiile legate de traseul de după decolare. Controlorul nu trebuia să-i răspundă la această întrebare decât după ce îi dădea voie să intre pe pistă. Mai mult, nu se acordă permisiunea de aterizare decât după ce te asiguri că pista e liberă! ”, ne-a explicat un specialist în aviaţie care a dorit să-şi păstreze anonimatul.
• “Nu înţeleg de ce prima comandă dată de controlorul de trafic a vizat avionul Aegean, de la sol. Cei de la TAROM erau într-un moment critic. Cred că era mai bine să comande anularea aterizării şi abia pe urmă oprirea manevrelor de la sol”, ne-a spus alt specialist în aviaţie, care, de asemenea, a dorit să rămână anonim.
Controlorii de trafic au greşit în cazul accidentului din 2007
Aeronava Tarom a fost serios avariată în 2007 ↑
În decembrie 2007, o aeronavă a companiei TAROM care se pregătea să decoleze de pe Aeroportul Otopeni spre Egipt a lovit o maşină utilizată pentru întreţinere, aflată pe pistă, nici o persoană aflată la bord nefiind rănită în urma incidentului. Aeronava primise acordul de decolare, însă vizibilitatea era redusă. Cei 120 de pasageri au fost evacuaţi printr-o procedură specială, pentru că avionul a fost grav avariat. În urma anchetei s-a stabilit că accidentul s-a produs din cauza autorizării eronate date de controlorii de trafic.
Sursa video: Youtube