Cele mai multe astfel de apeluri s-au înregistrat în Olt, Gorj, Harghita, Ialomița și Constanța. Numai o persoană din Olt a sunat de 22.456 de ori, folosind două cartele SIM prepay.
„Apelurile efectuate de acesta reprezintă peste 20% din numărul total al apelurilor din județ. Îngrijorător este faptul că sunt de zece ori mai mulți adulți care sună abuziv la 112 decât copii”, se arată în comunicatul STS.
Cetățenii sunt sfătuiți să sune la 112 doar când au cu adevărat o urgență, când sunt în pericol viața, proprietatea sau mediul. Apelarea abuzivă se pedepsește cu amendă de până la 2.000 de lei. Dacă echipajele se deplasează pe teren și constată că a fost o alertarea falsă, amenda poate ajunge la 4.000 de lei. Constatarea și aplicarea amenzilor se face de către personalul MAI.
Sfaturi utile pentru cetățeni:
- Sunați la 112 doar când aveți o urgență sau dacă cineva se află într-o situație de urgență.
O situație de urgență este aceea în care este necesară intervenția imediată a agențiilor specializate – Ambulanță, Poliție, Pompieri, Jandarmerie – atunci când viața, proprietatea sau mediul sunt puse în pericol (incendii, accidente cu victime, persoane inconștiente, probleme medicale grave, agresiuni și alte infracțiuni, inundații, tentative de suicid, tâlhării etc.).
- Blocați telefonul pentru a evita apelarea accidentală (dacă ați sunat din greșeală la 112, rămâneți pe fir și informați operatorul că ați apelat dintr-o eroare).
- Cooperați cu operatorul 112 atunci când apelați serviciul de urgență.
Răspundeți cât mai corect la întrebările pe care acesta vi le adresează, spuneți adresa cât mai exactă a evenimentului și oferiți toate detaliile despre ce s-a întâmplat.
Întrebările pe care vi le adresează operatorul 112 sunt clare și concise şi au ca scop acordarea ajutorului în cel mai scurt timp posibil. Cu cât sunt mai detaliate și corecte informaţiile pe care le furnizați, cu atât mai repede vor putea ajunge echipajele la dumneavoastră.
- Nu sunați la 112 pentru probleme non-urgente!
Apeluri non-urgente reprezintă acele situații în care nu este nevoie de intervenția imediată a echipajelor Ambulanței, Poliției, Pompierilor sau ale Jandarmeriei. Apelarea nejustificată a numărului 112 poate costa viaţa unei persoane aflate în pericol.
În timp ce operatorul se ocupă de un apel non-urgent, pe linie poate aștepta o persoană care are într-adevăr nevoie de ajutor!
- Nu apelați numărul de urgență pentru a face glume, farse, pentru a adresa injurii operatorilor, pentru a solicita diverse informații care nu fac obiectul unei intervenții de urgență (starea vremii, mersul trenurilor, ora exactă, date de contact ale autorităților etc.)
Mai
multe informații despre Serviciul de urgență 112 sunt disponibile
pe site-ul STS: https://www.sts.ro/ro/112-serviciul-de-urgenta.