O mașină de aspirat adună în șase ore trei tone de praf, iar în lipsa acestui serviciu nivelurile de PM10 și PM2,5 sunt foarte ridicate, atrage atenţia ONG-ul de mediu.

În perioada 1 martie și 1 noiembrie, operatorii de salubritate desfășoară operațiuni pentru combaterea prafului, respectiv măturarea, aspirarea și spălarea străzilor. Aceste contracte sunt încheiate după o directivă din 1973.

De la 1 noiembrie, firmele de salubritate pregătesc operaţiuni de deszăpezire, potrivit contractelor, însă această iarnă a avut temperaturi ridicate în Bucureşti şi nu a nins, iar ploile au fost de asemenea puţine. Praful s-a acumulat şi nu a mai fost aspirat de 3 luni.

„Clima s-a schimbat. Uite că n-a mai venit zăpada. Mai mult de atât, sunt 10 grade acum și bate soarele. Nu s-a mai făcut nimic pentru că primăriile nu dau o directivă, pentru că altfel vine Curtea de Conturi și cere banii înapoi: «Cum ai putut să speli în ianuarie, că e iarnă?». Nu se uită nimeni că sunt 10 grade afară, e soare și e praf. E un aer nerespirabil în oraș. E normal să existe praful ăsta dacă nu se face nimic”, a declarat Dan Ceaușescu, director de marketing Urban SA, potrivit G4Media.

„Particulele în suspensie reprezintă un amestec complex de particule foarte mici și picături de lichid. Ele reprezintă un grup complex de poluanți care variază în funcție de dimensiune, formă, compoziție și origine. Particulele produse de traficul rutier includ emisiile de carbon provenite de la motoare, bucăți mici de metal și cauciuc din uzura și frânarea motorului, precum și praful de pe suprafețele rutiere. Altele includ reziduuri din construcții și industrie, precum și polen și particule de sol”, explică site-ul aerlive.ro.

Particulele mai mici de aproximativ 10 micrometri, denumite PM10, și cele mai mici decât cele de 2,5 microni (PM2,5) sunt deosebit de periculoase pentru că se pot infiltra în căile respiratorii și adânc în plămâni și să provoace probleme de sănătate, cum ar fi cancer pulmonar, boală cardiacă ischemică, accident vascular cerebral, infecții respiratorii și boală pulmonară obstructivă cronică.

 
 

Urmărește-ne pe Google News