Ideea i-a venit româncei după ce a văzut lufa în grădina unor vecini, fiind atrasă de existența unei alternative pentru buretele din plastic. Astfel, Mihaela Arion împreună cu soțul ei au început să caute informații legate de această plantă și au ajuns să renunțe la cultivarea legumelor și să deschidă o afacere nouă în localitatea Baldovinești, acolo unde familia deține un teren de 7.000 mp.
Mihaela care este inginer de profesie a ajuns să-și clădească afacerea pas cu pas. Ea a povestit că în alte țări cultura de lufă a luat amploare și că a văzut o oportunitate de creștere și în țara noastră.
Buretele de lufa este de fapt un fruct uscat și decojit, cu semințele extrase prin scuturare și spălat pentru a obține o fibră curată. Produsul începe să fie căutat și la noi, fiind căutat de magazinele cu produse naturale, potrivit unica.ro.
Românca vinde în prezent aproape 20.000 de bucăți pe an în magazine naturiste, magazine on-line cu produse de întreținere personală, către producători de săpunuri hand-made și unor hoteluri.
„Ne-am concentrat foarte mult pe satisfacerea clienților din țară atât din punct de vedere al calității, cât și cantitativ. Preocuparea noastră a fost să obținem dintr-o plantă cu o singură cultură pe an un produs prezent pe rafturile magazinelor tot timpul anului.
Am preferat să vindem câte puțin în fiecare lună către cât mai mulți clienți. Pentru export, producția noastră este foarte mică. Am preferat să folosim cee ace producem pentru a obișnui clientul român cu acest produs natural”, a spus Mihaela care se străduiește acum să îmbunătățească productivitatea și să ajusteze fluxul de producție pentru a optimiza costurile generale.
Deși nu este o piață mare, Mihaela și-a făcut loc pe rafturile magazinelor, chiar dacă vinde cam 20, 30 de bureți lufa pe lună. Ea crede că dacă reușești să convingi clientul că ai un produs de calitate, vor veni și banii.