Aceasta spune că mereu i-a plăcut să conducă, însă era îngrijorată de faptul că era considerată o „meserie de bărbați”, iar femeile la volan erau puține. Copilăria și-a petrecut-o în România, venind în Londra la 22 de ani.  

„Știam că am nevoie de un loc de muncă bine plătit și care să mă ajute să am grijă de fiica mea și de școala ei. Munca în brutărie nu îmi oferea această flexibilitate și nici un salariu suficient de mare și era și o muncă grea”. 

Într-o zi, atunci când un prieten i-a spus că vrea să devină șofer de autobuz, a început și ea să se gândească la acest lucru. Totuși, nu se simțea suficient de încrezătoare pentru a practica meseria. A ezitat și nu s-a înscris atunci când a făcut-o prietenul său, însă a fost pusă pe gânduri.

Prietenul său i-a vorbit despre acel loc de muncă în următorii patru ani, iar în cele din urmă a fost convinsă de ceea ce spunea. Pentru ea, a fost a doua șansă și a simțit că trebuie să încerce, știind că dacă nu va merge bine, se poate întoarce la munca din restaurante și în serviciul clienți.

Românca a dezvăluit salariul său

O mare îngrijorare a reprezentat-o lucratul pe timpul nopții. „O mare îngrijorare a fost să lucrez noaptea, dar primim programul de lucru cu șase luni înainte, astfel încât să mă pot ocupa de îngrijirea copiilor împreună cu partenerul meu, care lucrează și el în ture”.

În ceea ce privește salariul, câștigă 33.000 de lire sterline pe an și lucrează cinci zile pe săptămână. Poate câștiga ore suplimentare, iar tariful este mai mare în schimbul de noapte și dimineața devreme.

„Traseul autobuzului meu merge de la Queensbury Morrisons din nord-vestul Londrei prin stația Edgware până la Meadfield. Există 19 stații de-a lungul drumului. Am tendința să lucrez de la mijlocul dimineții până după-amiaza târziu, ceea ce este bine pentru mine. Unii dintre colegii mei fac tura de dimineață, care începe în jurul orei 4.50 și se încheie la ora 15.00. Eu fac tura de noapte, care începe în jurul orei 16:00 și se termină în jurul orei 24:00 sau 1:00”.

Femeia încearcă să separe casa de serviciu

Românca povestește că atunci când conduci autobuze înseamnă să îți menții starea de spirit sub control. Dacă te trezești dimineața și îți este greu, asta se va întâmpla și pe parcursul zilei, fiind stresat. Atunci când pleacă, încearcă să lase tot ce se întâmplă acasă și să separe casa de serviciu, astfel încât să se bucure de ziua sa.

Acesteia îi place să își cunoască pasagerii, iar dacă dintr-un motiv oarecare nu este pe traseul obișnuit, o întreabă unde a fost și dacă este bine. De asemenea, românca a învățat și limbajul semnelor, având pasageri cu probleme de auz.

Temerile sale cu privire la faptul că ar putea fi tratată diferit ca femeie au dispărut. Uneori, atunci când se sfârșește tura, îi ia 20 de minute pentru a pleca, deoarece ea și colegii săi mai stau de vorbă. Pentru ea, cel mai greu moment a fost în perioada Covid, atunci când trebuia să poarte mască toată ziua, iar pasagerii au stat la distanță din punct de vedere social, ceea ce a fost foarte greu, mulți refuzând să poarte și ei mască.
 

Urmărește-ne pe Google News