- Repatrierea corpului neînsuflețit este foarte dificilă, în condițiile în care Mulhouse se află într-o zonă roșie din Franța din punct de vedere al cazurilor de coronavirus, iar traseul e foarte complicat.
- Formalitățile costă în jur de 8.000 de euro, plus câte 50 de euro pe zi pentru faptul că trupul neînsuflețit este ținut la morgă.
- Primarul din Rebra, Ștefan Danci, a declarat azi pentru Libertatea, că abia s-a strâns suma necesară, din bani de la firma Fildalelfia și donații ”ale unor oameni de bine. S-au mobilizat oamenii. Cei doi aveau asigurări, însă, știți cum e, nu se pot da sumele imediat”.
- Soțul șoferiței a fost în comă și a suferit cel puțin trei operații, acum este conștient și sub supraveghere medicală.
”Tirul lor s-a învechit, așa că s-au angajat la patron”
Soții Rus sunt cunoscuți în comuna Rebra, 3.000 de suflete. La un moment dat, ei aveau afacerea lor cu un camion. ”Însă tirul cu care cărau ei marfă s-a învechit și au fost nevoiți să se angajeze la o firmă de transport din Bistrița, Filedelfia”, explică primarul din Rebra, Ștefan Danci.
”Copilașii rămași fără mamă au nevoie de consiliere psihologică”
Vestea tragediei din Franța s-a răspândit imediat la Rebra, iar cei protejați trebuie să fie cei trei copii ai familiei. ”Stau cu bunicii din partea mamei. Cel mai mare e în clasa a șaptea, cel mic are patru anișori. Au nevoie de consiliere psihologică, ne vom ocupa și de asta”, explică edilul.
8.000 de euro, de la firmă și din donații
Primarul a spus că abia astăzi, 20 martie, la patru zile de la deces, s-a reușit strângerea banilor pentru repatrierea corpului neînsuflețit, însă nu există nici o informație clară când va ajunge sicriul acasă, în condițiile pandemiei de coronavirus.
”Costă cam 8.000 de euro transportul și trebuie plătiți și 50 de euro către morga care a reținut cadavrul. S-a pus mână de la mână, firma, oameni de bine, au fost donații. Oamenii am înțeles că lucrau legal, aveau și asigurări, ei și campionul, însă nu se pot scoate așa de repede banii de la firmele de asigurări”, a explicat Danci.
Marius și Lucreția și-au schimbat locul la volan cu 15 minute înainte de tragedie
Managerul companiei Filadefia, Ioan Sighiartău, e explicat în presa bistrițeană: ”Camionul nostru cu numărul BN 14 FIL venea din Spania cu mărfuri nealimentare. Marius, 35 de ani, și Lucreția erau pe mașină. Erau în regulă, din punct de vedere legal, aveau atestatele, totul în regulă. Marius are experiență de mai mult de 10 ani, nu am avut niciodată probleme de când lucrează la noi. Până înainte de accident a condus doamna, au făcut o pauză într-o benzinărie, iar apoi a urcat el. La 15 minute de când s-au schimbat a avut loc tragedia. Nu era obosit. Au plecat din Barcelona și nu au condus mai mult de 12 ore, deci mai aveau program de condus până la 18 ore. Oboseala o scoatem din calcul. Poate și-au luat ceva din benzinărie și și le-au aranjat prin cabină. Nu știm, nu o fi fost atent nici unul, nici altul”.
Conform informațiilor obținute din Franța, Marius nu ar fi observat avariile tirului din față, blocat într-o coloană, și ar fi intrat direct în spatele acestuia.
Repatrierea e blocată din cauza Covid-19. Și să vrem, nu putem asta deocamdată. Am vorbit și cu diplomații români de la Strasbourg. Le oferim tot sprijinul pe care îl putem da. Îi vom ajuta cât putem
Ioan Sighiartău
”Marius e conștient, dar Doamne-Ferește de vreo complicație”
”În spatele lor, era un coleg cu al tir românesc. El a dat alarma, a văzut ce s-a întâmplat. Legat de Marius, a fost în comă, a fost supus la cel puțin trei operații. Am reușit să luăm legătura cu doctorul care îl are în observație. E conștient. Merge spre bine, Doamne-Ferește de vreo complicație, că poate să apară oricând”, a mai spus Ștefan Danci.
Firma pentru care lucrează cei doi soți se numește Filadelfia, un grup bistriţean de firme cu istoric controversat. Grupul înființat în 2002 are activităţi în mai multe domenii – transport rutier de persoane, intern şi internaţional, turism, asigurări , transport de marfă şi construcţii
10 camioane EURO 3 și 13 camioane EURO 5 are firma din Bistrița. Capacitatea de transport e de 22 de tone.
Marfa transportată este asigurată minimum la 100.000 de euro. Firma face, conform propriului site, 1.500 de încărcări efectuate anual în ţările comunitare ale Uniunii Europene, printre care Franţa, Germania, Portugalia, Italia și Spania.
Libertatea a încercat să-l contacteze pe Nelu Sighiartău, director general Filadelfia, însă acesta nu a răspuns apelurilor noastre.