Comunitatea „Voluntari în Europa” a fost lansată de un grup de români cu inițiativă sub coordonarea Adrianei Mureșan, o româncă șoferiță de TIR, care s-a mutat de 20 de ani cu familia ei în Spania.

Grupul a câștigat tot mai mulți utilizatori în special în perioada în care a izbucnit pandemia de COVID-19, când sute de români și-au pierdut locurile de muncă sau au rămas pe stradă și alți conaționali au sărit să-i ajute. Cererile s-au diversificat în timp.

De la obiecte pierdute, la transport, găzduire și locuri de muncă

„Ajunge cineva azi din Paris spre Timișoara cu mașina sau cu avionul și poate aduce un material de plastic cât palma, deloc periculos și foarte ușor ca greutate?” sau „Lucrează cineva pe aeroportul din Barcelona T2? Mama a uitat un ghiozdan negru la controlul de securitate”. Sunt doar două dintre mesajele recente ale românilor pe grupul de Facebook „Voluntari în Europa”. Mai nou, aceștia pot să își pună anunțul în aplicația RoOmenia, care poate fi descărcată din magazinul Google Play.

„Am ideea asta în cap de trei ani. Echipa noastră de coordonare are mare nevoie de un astfel de instrument și chiar și solicitanții au nevoie să se intervină urgent, să nu mai depindă de aprobarea unei postări pe grupul nostru de FB. RoOmenia poate oferi o securitate sporită a datelor și confidențialitate, aspecte importante atunci când se tratează informații sensibile”, a explicat Adriana Mureșan pentru Libertatea.

„Este un dispecerat la nivel european. Lucrăm și la un manual pentru funcționarea sa”, a mai spus inițiatoarea.

Adriana Mureșan, împărțind mâncare într-o parcare de TIR-uri, înainte de sărbătorile de iarnă

Cum funcționează aplicația

Practic, pe RoOmenia se va întâlni mai simplu cererea și oferta, solicitanții cu voluntarii:

  • solicitanții vor putea cere sprijin celor aflați pe o rază de până la 150 de kilometri și un voluntar va putea să preia sarcina doar atunci când cel care are nevoie de ajutor acceptă cererea de mesaj direct; la finalul intervenției, sarcina va fi marcată drept încheiată;
  • voluntarii își dau acordul în aplicație să fie localizați și vor primi alerte atunci când se află în raza cuiva care cere ajutorul; acesta va marca în sistem din start cu ce poate fi de folos și aplicația va ști în ce cazuri să-i transmită anunțul.

Pentru că inițiatorii platformei au observat că există o cerere mare de informații cu privire la service-urile auto la care pot apela șoferii, au inclus în aplicație o hartă cu toți mecanicii pe o rază de 250 de kilometri. RoOmenia va avea și o secțiune de blogging.

„Un punct de întâlnire digital pentru românii din întreaga Europă”

Aplicația este gratuită oricărui cetățean român care locuiește în spațiul european sau care călătorește prin Europa și are, la un moment dat, nevoie de ceva. Utilizatorii trebuie să se înregistreze prin date de contacte și parolă sau prin diferite rețele de socializare.

Cei care au avut ideea spun că totul a venit dintr-o nevoie a diasporei românești. „Ca urmare a analizei datelor înregistrate la nivelul asociației privind numărul cazurilor semnalate, numărul cazurilor rezolvate, promptitudinea și gradul de reușită al intervențiilor noastre, am făcut raportul cu numărul cazurilor rămase nesemnalate și a consecințelor acestora”, susțin aceștia.

Proiectul a fost realizat cu ajutorul Departamentului pentru Românii de Pretutindeni din cadrul Guvernului României și se dorește a fi „un punct de întâlnire digital pentru românii din întreaga Europă”.

 
 

Urmărește-ne pe Google News