Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale din România nu are atribuții pentru a interveni în relația comercială dintre farmacii și client, susține farmacistul primar Anca Crupariu. Chiar și în cazul retragerii de pe piață a unui medicament, cum este cazul Debridatului, cumpărătorii nu-și vor vedea banii înapoi decât dacă o farmacie sau alta va decide acest lucru.
”Despre aspectul legat de relația comercială cu farmacia, Agenția nu se ocupă de acest aspect. Noi am obligat deținătorul autorizației să ne transmită cantitatea din fiecare serie retrasă și dovada că a fost distrusă. Problema legată de bani trebuie discutată la farmacie pentru a vedea care este politica fiecăreia. Noi nu putem obliga farmaciile să dea banii înapoi”, a declarat Anca Crupariu.
Medicamentul poate fi returnat farmaciei doar pentru distrugere, fără să existe certitudinea restituirii banilor. ”Un lucru este cert: medicamentul nu va putea fi pus din nou în circulație. Dacă este vorba de distrugere, medicamentul poate fi primit. Nu cred că farmaciile pot fi obligate să dea banii înapoi”, a spus oficialul ANMDMR.
Singura soluție recomandată de oficialii ANMDMR pentru cumpărătorii medicamentului scos de pe piață este să testeze ei înșiși medicamentul.
”Este foarte ușor detectabil elementul metalic. Când se adaugă apă fiartă peste granule și se agită flaconul, se poate auzi acel fragment. Sau prin extragerea cu seringa dozatoare… Fragmentul metalic nu ar putea fi extras”, a mai declarat Anca Crupariu.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro