Cuprins:
Licitația a fost difuzată live pe YouTube
Casa de licitații Artcurial a organizat evenimentul de licitație, care a durat opt ore și a atras peste 200 de participanți în sală, 1.500 de colecționari online și 300 de spectatori pe YouTube.
Printre cumpărători s-au numărat și instituții importante ale statului francez. Conform comunicatului Artcurial, „mai multe instituţii, inclusiv Biblioteca Naţională a Franţei, Arhivele Naţionale, Arhivele Nordului, Ministerul Armatei şi cel de Externe, au realizat preempţiuni”.
Record mondial pentru un ceas LIP
Vedeta licitației a fost un ceas LIP care a aparținut generalului de Gaulle. Acesta s-a vândut cu 537.920 de euro, stabilind un record mondial pentru această marcă.
În total, 372 de loturi au fost scoase la vânzare, toate găsindu-și cumpărători. Printre acestea s-au numărat:
- O ediție specială a „Memoires de Guerre”, care a fost vândută cu 75.458 de euro;
- O scrisoare semnată de Winston Churchill, care a fost vândută cu 107.584 de euro;
- O scrisoare de la Josephine Baker, care a fost vândută cu 26.240 de euro;
Licitația a fost organizată în scop caritabil
Licitația a fost organizată la inițiativa familiei, în urma decesului amiralului Philippe de Gaulle, fiul cel mare al generalului. O parte din încasări vor fi donate Fundației Anne de Gaulle, care sprijină persoanele cu handicap.
Casa Artcurial a organizat și o expoziție care a prezentat „Apelul din 18 iunie”, documentul istoric scris de mână de Charles de Gaulle în 1940. Expoziția a atras 5.000 de vizitatori în 10 zile, demonstrând interesul publicului pentru moștenirea generalului.
Această licitație a oferit colecționarilor și instituțiilor o oportunitate unică de a achiziționa obiecte cu o valoare istorică inestimabilă, păstrând vie memoria unuia dintre cei mai importanți lideri ai Franței din secolul XX.