Va prezentam cateva din punctele importante pentru buna functionare a unei asociatii:
Efectuarea formalitatilor necesare in angajarea contractelor cu furnizorii serviciilor necesare pentru exploatarea si intretinerea cladirii, derularea si urmarirea realizarii acestor contracte;
Raspunderea fata de functionalitatea si integritatea elementelor proprietatii comune, de mijloacele materiale ale asociatiei de proprietari si de utilizarea in bune conditii a acestora;
Instiintarea comitetului executiv al asociatiei de proprietari si luarea masurilor necesare pentru efectuarea la timp si eficient a lucrarilor de intretinere si reparatii;
Verificarea contractelor de inchiriere intre asociatia de proprietari si persoane fizice sau juridice care folosesc spatii ori elemente din proprietatea comuna;
Inspectarea (in conformitate cu prevederile art. 23 din Statutul asociatiei de proprietari), a proprietatii individuale in vederea inlaturarii defectiunilor aparute la instalatiile de folosinta comuna si a eliminarii pierderilor care determina cresterea nejustificata a cheltuielilor asociatiei de proprietari;
Citirea, lunar sau periodic, in functie de hotararea adunarii generale a asociatiei, a indexului contoarelor individuale apartinand proprietarilor si inscrierea sau verificarea inscrierii acestora in fisa de apartament, cu conditia ca acestea sa fie montate cu acordul adunarii generale a asociatiei de proprietari si al furnizorului de utilitati;
Intocmirea listelor lunare de plati;
Aducerea la cunostinta tuturor proprietarilor care locuiesc in bloc despre modul de stabilire a cheltuielilor curente pentru functionarea si intretinerea cladirii, precum si a cheltuielilor care decurg din alte plati efectuate, inclusiv cele pentru reparatia capitala; introducerea la plata consumurilor si a persoanelor care locuiesc temporar sau presteaza activitati gospodaresti, care depasesc limita minima de sedere in bloc prevazuta de hotararea adunarii generale a asociatiei de proprietari. Constituie obligatie din partea proprietarilor sa anunte, tot prin cerere, numarul persoanelor care locuiesc temporar sau care presteaza activitati gospodaresti. Persoanele care locuiesc temporar sau presteaza activitati gospodaresti pot fi constatate si vizual sau la sesizarea altor persoane;
Propune presedintelui comitetului executiv anularea cererii de scutire a cheltuielilor privind consumurile atunci cand se constata ca solicitantul nu a anuntat in timp util modificarea datelor inscrise in respectiva cerere;
Sesizarea comitetului executiv in vederea somarii restantierilor la plata cheltuielilor comune si aplicarea procedurii de recuperare a restantelor cu penalizarile aferente;
Calcularea si incasarea penalizarilor conform sistemului aprobat de adunarea generala a asociatiei de proprietari.

 
 

Urmărește-ne pe Google News