„Trebuie să ne asumăm nivelul precar de educație financiară al populației. Băncile trebuie să se implice mai mult în educarea financiară a clienților. Iar până va crește nivelul de educație, creditorii trebuie să își asume fiecare credit acordat”, a declarat Georgescu.
Potrivit oficialului BNR, ne aflăm în partea de jos a clasamentului la educație financiară în UE, iar acest aspect coroborat cu gradul mare de îndatorare în special în cazul persoanelor cu venituri mici, conduc către tendințe exagerate de reglementare în favoarea consumatorului.
„În România sunt promovate alert inițiative legislative care au în vedere creșterea protecției consumatorului de servicii financiare. Impactul unora dintre inițiative este evaluat ca generând riscuri mjore. În context, către BNR vine des întrebarea: deși are atribuții de monitorizare a sistemului bancar, de ce nu se implică în modul în care băncile relaționează cu consumatorul”, a declarat prim-viceguvernatorul BNR.
Pe de altă parte, banca centrală urmărește gestionarea sumelor atrase de la clienți, pe baza cărora băncile acordă credite, astfel ca băncile să poată ulterior onora obligațiile către deponenți.
Acesta spune că toate măsurile de reglementare care vizează sistemul bancar trebuie să vizeze strict produsele ce ar putea avea un efect negativ asupra situației financiare a consumatorului.
Citește și:
REPORTAJ/Cum își dădeau românii “check-in” și “like” acum 100 de ani: “Salutări și gurițe”. “Sunt tot supărată cum mă știți”-VIDEO