Cuprins:
Netflix, amendată de Autoritatea Olandeză pentru Protecția Datelor (AP)
Protecția datelor continuă să îngrijoreze sistemul de justiție. Autoritatea Olandeză pentru Protecția Datelor a anunțat miercuri că a amendat Netflix cu 4,75 milioane de euro pentru că nu și-a informat în mod adecvat clienții cu privire la ceea ce face cu datele lor personale.
„Între 2018 și 2020, Netflix nu a oferit clienților săi suficiente informații despre ceea ce face compania cu datele lor personale. Iar informațiile furnizate de Netflix nu au fost clare în anumite privințe”, a anunțat Autoritatea Olandeză pentru Protecția Datelor într-un comunicat.
„Autoritatea olandeză pentru protecția datelor (AP) impune, așadar, o amendă de 4,75 milioane de euro serviciului de streaming ”, a continuat ea.
Ce date a colectat platforma de streaming
AP a remarcat totuși că Netflix și-a actualizat de atunci politica de confidențialitate și și-a îmbunătățit dezvăluirile către abonați cu privire la utilizarea datelor. Netflix a făcut recurs la amendă, potrivit AP.
„O astfel de companie, cu o cifră de afaceri de miliarde și milioane de clienți în întreaga lume, trebuie să explice în mod corespunzător clienților săi cum le prelucrează datele personale”, a spus președintele AP, Aleid Wolfsen, în comunicatul de presă. „Acest lucru trebuie să fie perfect clar. Mai ales dacă clientul o cere”, a adăugat el.
Netflix colectează diferite tipuri de date personale de la clienți, cum ar fi adresa de e-mail, numărul de telefon și detaliile de plată, dar și date despre ce vizionează clienții pe platformă și când, a anunțat compania.
AP a spus că Netflix nu are claritate sau a furnizat informații insuficiente în mai multe domenii. Ea a susținut că Netflix nu a precizat de ce a colectat date personale, ce date au fost partajate cu alte părți, cât timp au fost păstrate datele și cum au fost păstrate în siguranță atunci când au fost transmise în afara Europei.