Când ne-am aflat pentru prima oară faţă în faţă cu noul Opel Astra, în cadrul unui test-drive organizat în Germania, la Frankfurt, am rămas plăcut surprinşi de designul exterior al acestuia. Inspirat de fratele mai mare – Insignia -, Opel Astra are o siluetă mult mai dinamică în comparaţie cu precedentul model, reuşind perfect să mascheze dimensiunile sporite. Astfel, noul Astra are un ampatament mai mare cu 71 mm faţă de vechea generaţie, lucru care se reflectă în spaţiul interior, mai generos pentru pasagerii din spate. Posteriorul maşinii inspiră şi mai multă sportivitate, mai ales datorită lunetei, care are o înclinaţie pronunţată.

Interiorul are prea multe butoane

Interiorul se remarcă prin materiale de calitate, inserţii de aluminiu, dar şi printr-o multitudine de spaţii de depozitare, care se dovedesc extrem de utile, mai ales la drumurile lungi. Dacă avem ceva de reproşat interiorului noului Astra este faptul că ne pierdem în butoane. Mai precis, consola e prea încărcată.

Pentru testul de la Frankfurt am avut la dispoziţie patru motorizări, două pe benzină (1,4 turbo şi 1,6 turbo) şi două pe motorină (1,7 litri şi 2,0 litri). Am alergat cu motorul pe benzină de 1,4 litri supraalimentat, cu putere mare -140 de cai -, dar consum mic, şi cu motorul diesel de 1,7 litri, de 125 de cai-putere. Primul motor oferă senzaţii tari, cu zvâcniri şi reprize prompte de acceleraţie atunci când duci pedala “la fund”, al doilea însă nu a reuşit să ne farmece atât de mult. ţinuta de drum este foarte bună, mai ales pe autostrăzile nemţeşti. Asta şi datorită sistemelor inteligente care înzestrează suspensiile, efectele subviratoare în curbe fiind destul de mult atenuate.

Vrei şi tu un Opel? Libertatea are o mulţime de oferte pentru tine!

 
 

Urmărește-ne pe Google News