A fost nevoie sa moara 16 oameni intr-un accident de microbuz pentru ca autoritatile sa sesizeze ca avem o problema pe sosele. Aceste adevarate bombe pe roti constituie de mult o problema in trafic. Au mai fost implicate in accidente, dar nimeni nu a luat nici o masura. Soferii acestor masini sunt platiti in functie de numarul curselor pe care le fac si astfel sunt determinati sa goneasca in disperare pentru a-si realiza graficul. Incalca frecvent legislatia rutiera, depasesc viteza legala, se angajeaza in depasiri periculoase doar pentru a castiga o cursa in plus. Proprietarii masinilor au descoperit si ei ca pot economisi bani frumosi daca achizitioneaza dube si le transforma in microbuze. Economia este de cateva mii de euro, dar banii castigati in plus sunt “dedusi” din cota de securitate a pasagerilor.
Nu stiu cate dintre aceste microbuze sunt dotate cu tahograf care sa arate cate ore a condus soferul si cu ce viteza. Sau cate dintre acestea, autorizate sa ruleze cu viteza maxima permisa de lege, sunt certificate, dar si asigurate pentru transport de pasageri.
De acord ca reprezinta o alternativa mai ieftina la calatoria cu trenul. Dar avantajul financiar nu trebuie sa fie castigat la ruleta ruseasca. Guvernul a decis ieri sa demareze o actiune de verificare a tuturor acestor mijloace de transport. Sper ca actiunea sa dea rezultate. Dar pentru aceasta oficialii din Transporturi si Interne trebuie sa uite de prieteni, de amici, de “indicatii” si sa tina cont de faptul ca noi, ceilalti, nu circulam cu antemergator.
Cum arată buletinul de vot pentru alegerile prezidențiale din 24 noiembrie!