Administrația SUA a pus sub acuzare miercuri doi cetățeni ruși și a confiscat 32 de domenii de internet legate de o campanie de influențare a alegerilor prezidențiale din 5 noiembrie în care se duelează democrata Kamala Harris și republicanul Donald Trump.

Dar dosarul de 277 de pagini depus în instanță de FBI dezvăluie și „o altă bombă”: o operațiune a Kremlinului de manipulare a politicienilor, oamenilor de afaceri, jurnaliștilor și a altor persoane influente în Germania, Franța, Italia și Marea Britanie.

Obiectivele acestei campanii sunt de a dezbina Europa, de a discredita SUA, de a submina sprijinul pentru Ucraina și de a câștiga inimile și mințile europenilor, notează POLITICO, care citează informații din dosar.

Serghei Kirienko, responsabil cu manipularea Europei

O notă din partea „Agenției de design social” din Rusia descrie un plan care vizează influențarea oamenilor prin intermediul postărilor și comentariilor reale pe rețelele de socializare, cu scopul de a evita filtrele.

„Agenția de design social” acționează sub comanda lui Serghei Kirienko, adjunctul șefului de cabinet al liderului rus Vladimir Putin, potrivit declarației FBI.

Potrivit notei, scopul campaniei de pe rețelele de socializare este de a provoca „în rândul publicului reacții raționale (cum ar fi «de ce trebuie NOI să ajutăm Ucraina?») și emoționale (cum ar fi «americanii sunt atât de ticăloși!»)”.

În plus, operațiunile psihologice s-au bazat pe așa-numitele domenii doppelgänger, pentru a răspândi articole și informații false care să pară că provin de la instituții media occidentale. În acest scop au fost publicate articole tendențioase pe site-uri care imită cele ale Reuters, Der Spiegel, Bild, Le Monde, Le Parisien, Welt, FAZ, Süddeutsche Zeitung și Delfi.

Axare pe Germania și Franța, motoarele UE

Echipa rusă de operațiuni psihologice a identificat Germania ca o țintă deosebit de vulnerabilă. „Germanii sunt mai dependenți decât francezii”, se arată într-unul dintre documentele rusești, referindu-se probabil la dependența economică a Germaniei de gazul și exporturile rusești.

„În primul rând, trebuie să discredităm SUA, Marea Britanie și NATO și, în al doilea rând” să-i convingem pe germani să se opună „politicii ineficiente a sancțiunilor”, se arată într-un al comentariu din nota obținută de FBI.

O altă notă a „Agenției de design social” se referă la o operațiune numită „Incitarea la Conflicte Internaționale”, care vizează mai ales Franța și Germania.

Obiectivul: „Escaladarea tensiunilor interne, pentru a promova interesele Federației Ruse”, precum și „influențarea conflictelor din viața reală și crearea unor situații artificiale de conflict” prin articole false, influenceri, postări țintă și comentarii pe rețelele de socializare.

Urmărește-ne pe Google News