Criza coronavirsului a declanșat sistemul de alarmă și printre operatorii de apă din țară, care se organizează pentru a nu ajunge în situația dramatică de a nu mai putea furniza apă populației.
Bunăoară, Veolia, care asigură apa potabilă în București, zona metropolitană, aeroportul Otopeni și Ploiești, și-a pus deja la punct un plan de acțiune pe diferite scenarii, mergând până la versiunile cele mai pesimiste.
”De la haine și mâncare până la periuțe de dinți”
Surse Libertatea arată că Veolia, care oferă și servicii de energie în Ploiești, Iași și Otopeni, și-a amenajat multiple locuri în care, la nevoie, să poată consemna o parte dintre angajați, așa-zisul personal critic, astfel încât să poată asigura serviciile către populație în condiții de securitate sanitară.
”Sunt puncte dotate cu absolut tot ce e nevoie pentru traiul zilnic, de la mâncare și haine până la dușuri, periuțe de dinți, aparate de ras, produse de igienă, grupuri sanitare și diferite mijloace de comunicație. Au fost pregătite inclusiv două containere, de asemenea complet utilate, care se pot deplasa oriunde ar apărea o problemă de criză”, au indicat sursele.
Stocuri de materie primă
Compania și-a asigurat și stocuri de materie primă pentru producția apei potabile, pe care ”n-o iei din râu și o bei direct, fiindcă te-ai infecta imediat, ci ea trebuie tratată cu anumite substanțe pentru potabilizare”, potrivit acelorași surse.
O parte dintre angajați au fost trimiși deja acasă în regim de telemuncă, iar alte echipe sunt programate să lucreze alternativ, câte o săptămână, în punctele unde e nevoie de prezență fizică.
”Important în ceea ce va urma e testul de anduranță, adică să reziști pe vârful crizei, care, din păcate, nu e un mic punct în vîrful unei parabole, ci un interval de timp imposibil de intuit acum”, explică oficiali din sistem.