„Cheltuielile excesive ale guvernului pe reclame care au amplificat mesajul de campanie al coaliţiei de guvernare au subminat capacitatea opozanţilor de a concura de pe baze egale”, a declarat într-o conferinţă de presă Douglas Wake, expert OSCE care a monitorizat alegerile din Ungaria. „Retorica xenofobă şi cu scopul de a intimida, mass media părtinitoare şi campania opacă de finanţare” au îngreunat dezbaterea politică, a adăugat el.
„În ansamblu, drepturile şi libertăţile fundamentale au fost respectate, dar (au fost) exercitate într-un climat advers… Accesul la informaţie, precum şi libertatea presei şi de asociere au fost restricţionate, inclusiv prin modificări legislative recente”, a mai spus Wake.
Maghiarii s-au prezentat în număr foarte mare la urne și au decis să-i dea un nou mandat de premier lui Viktor Orban. Cel mai important lider eurosceptic din Uniunea Europeană va conduce țara pentru încă patru ani după ce partidul său a fost votat de aproape jumătate dintre alegători.
Orban a colorat harta țării în portocaliu, culoarea partidului Fidesz, iar rezultatele preliminarii arată că a obținut 133 din cele 199 de mandate, obținând două treimi din parlament, așa cum s-a întâmplat și la precedentele două scrutine din 2010 și 2014.
Rezultatele oficiale vor fi anunțate pe 27 aprilie.
Citește și: EXCLUSIV / Ce scriau ziarele româneşti despre Paşte în urmă cu 100 de ani? Marele Război Universal a “luat faţa” Domnului