Aceștia s-au plâns că nu sunt lăsați să intre în Români, deși au proprietăți în țara noastră și că astfel s-ar încadra în excepțiile de la interdicțiile de intrare în România prevăzute de Hotărârea de Guvern privind starea de alertă.
Cele 12 persoane au ajuns de la Tel Aviv la București cu un avion al companiei Wizz Air, vineri, în jurul orei 16:00.
Polițiștii de frontieră spun că de vină pentru această situație ar fi chiar compania aeriană, care le-a vândut biletele fără a lua în calcul că oamenii nu vor putea intra în România.
Cei 12 cetățeni străini au fost trimiși înapoi la Tel Aviv, tot cu un zbor al Wizz Air, care a decolat în jurul orei 07:50.
”În data de 05.06.2020, ora 15:52, s-au prezentat pentru a intra în țară, cu un zbor din direcția Tel Aviv, 8 cetățeni israelieni și 4 cetățeni S.U.A.
Întrucât pe perioada stării de alertă, conform Hotărârii de Guvern nr. 394/2020 privind declararea stării de alertă și măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, este interzisă intrarea în țară a cetățenilor străini (din afara statelor UE) și apatrizilor, iar aceștia nu au fost in măsura sa prezinte documente doveditoare că se încadrează la categoriile de persoane exceptate de la aceste măsuri, prevăzute la art. 2 din Anexa 3 a H.G., cetățenilor israelieni și americani nu le-a fost permisă intrarea în țară.
Aceștia au rămas în zona de tranzit, fiind returnați in aceasta dimineata în direcția de unde au venit, de compania transportatoare care a operat zborul”, a declarat, pentru Libertatea, Alexandra Găvan, purtătorul de cuvânt al Poliției de Frontieră Române.
Reacția Wizz Air
Compania Wizz Air a reacționat la acest caz și le amintește pasagerilor că sunt responsabili de cunoașterea condițiilor de călătorie
„Pentru ca Wizz Air să continue să opereze zboruri esențiale pentru pasagerii care au nevoie să călătorească în această perioadă, compania operează un serviciu limitat din cauza restricțiilor de călătorie existente în acest moment, ce restrâng circulația pasagerilor. Le recomandăm ferm pasagerilor să contacteze autoritățile responsabile pentru detalii precise și pentru a li se confirma eligibilitatea și condițiile de călătorie. Wizz Air le reamintește tuturor pasagerilor că sunt responsabili de cunoașterea condițiilor de călătorie legate de țara de destinație înainte de călătorie.”, se arată în punctul de vedere trimis către Libertatea.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro