”Există niște teste care se aplică în cazul profesorilor cel puțin o dată pe an la care pot fi într-adevăr răspunsuri care nu sunt sincere și atunci interpretarea nu este corectă. Testele ar trebui să fie corelate cu niște testări, cu o anamneză făcută de un specialist, mult mai amplu decât un singur test”, a declarat Keren Rosner.
Ea a afirmat că, în mod cert, profesoara din Santău nu avea ce căuta la catedră. Keren Rosner a arătat că pentru un copil mic relația cu învățătoarea este a doua ca importanță după relația cu părinții, având un rol considerabil în definirea modului în care viitorul adult se va raporta la relațiile cu semenii, în general.
”Nu era persoană potrivită pentru rolul de dascăl fiind instabilă emoțional și cu un comportament dezorganizat (…) Pregătirea este foarte importantă în cazul elevilor, însă calitatea umană și echilibrul psihic contează în egală măsură, dacă nu cumva mai mult. Atitudunea profesorilor față de elevi poate fi cu repercusiuni pe durata întregii vieți”, a precizat psihologul.
Întrebată cum pot trece copiii peste trauma provocată, Resner a răspuns: ”Fiind copii, părinții pot să le dea o explicație ca să integreze acest eveniment și să nu inducă teama și fobia de școală, să înțeleagă că a fost un caz izolat. O explicație pe care copilul să o poată interioriza și să nu dezvolte o frică legată de școală.”
VIDEO – Urmăriți integral emisiunea „LA FIX”, cu Andreea Archip
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro