Amenda a fost dată după ce inspectorii au cercetat mai multe documente ale Orange România, respectiv „un punct de vedere aferent contractelor încheiate, ofertelor promoţionale, asigurării de bunuri, accesorii şi câte 10 contracte semnate de către consumatori, de furnizare servicii de telefonie mobile semnate începând cu luna februarie 2023”, menționează ANPC.
În timpul controlului au fost găsite mai multe abateri de la lege, respectiv:
- promovarea către public a preţurilor fără ca acestea să includă toate taxele
- comercializarea unor accesorii în rate egale, cu avans zero, la care s-au constatat neconcordanţe de preţ între cel promovat şi cel calculat conform scadenţarului de rate.
ANPC a mai constatat că reclamațiile primite de la clienţi pentru serviciile Prepay erau soluționate în termen de 1.440 de ore, depășind termenul legal de 30 de zile.
Altă neregulă depistată a fost rezervarea de către operatorul economic a dreptului de a limita consumul Serviciilor de Date în Roaming SEE în conformitate cu prevederile art. 4 din Regulamentul nr. 2016/2286. După depăşirea acestei limite, Orange putea aplica o suprataxă, fără să informeze consumatorii care sunt prevederile din regulamentul invocat.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
StanValentin1971 • 03.11.2023, 22:04
ANPC este așteptată pe la bănci,magazine de retail care vând în rate și multe alte locuri