Primărița Brigitte Fouré speră că pictura va aduce orașului titlul de capitală europeană a culturii în 2028.

„Madonna, probabil că nu ai auzit de Amiens… dar există o legătură specială între tine și orașul nostru”, spune Fouré în apelul ei video.

„Această pictură este probabil o lucrare care a fost împrumutată din Luvru muzeului din Amiens, înainte de Primul Război Mondial, după care i-am pierdut urma”, adaugă ea.

Pictura în ulei, comandată de Ludovic al XVIII-lea pentru a fi expusă în Salonul Dianei de la Palatul Versailles și finalizată în 1822, a fost achiziționată de republica franceză în 1873. A fost expusă la Musée des Beaux-Arts – acum Musée de Picardie, în Amiens, din 1878, dar se credea că a fost distrusă când orașul a fost bombardat în 1918.

Un articol recent din ziarul Le Figaro sugera că pictura, sau una aproape identică cu ea, dar fără semnătura lui Langlois sau vreo dată, a reapărut în 1989, într-o licitație din New York, unde Madonna a plătit pentru ea 1,3 milioane de dolari, de peste trei ori prețul estimat.

La acea vreme, nimeni din Franța nu părea să recunoască lucrarea ca fiind pictată de Langlois, dar în 2015 un curator din Amiens a observat-o pe fundalul unei fotografii a Madonnei din casa ei, publicată în revista Paris Match.

În martie 1918, în încercarea de a sparge liniile aliate, germanii au lovit Amiens cu obuze și bombe timp de 28 de zile și nopți, distrugând o mare parte a orașului, inclusiv o parte a muzeului, ale cărui picturi au fost evacuate în siguranță.

Când au fost înapoiate orașului Amiens după război, pictura de Langlois lipsea. A fost mai întâi listat ca „de negăsit de la întoarcerea lucrărilor înstrăinate din 1918”, apoi ca „distrusă în urma căderii unei bombe asupra muzeului”.

Tabloul cumpărat de Madonna este cu 3 cm mai mic decât opera de artă care a dispărut în Amiens, ceea ce îi face pe experți să se întrebe dacă este originalul cu semnătura și data șterse sau doar o copie.

Urmărește-ne pe Google News