Reprezentanții mai multor ONG-uri alături de mai mulți parlamentari discută, în prezent, despre legea bicicicletei și despre necesitatea introducerii bicicletei ca mijloc de transport alternativ.

“Legea bicicletei este un subiect complex, chiar dacă la prima vedere mai toată lumea pare a se pricepe la biciclete ca la fotbal. Noi încercăm, prin această lege să determinăm o schimbare a modului în care autoritățile publice prioritizează problema bicicletei. Încercăm să introducem o prevedere ca în orașele de peste o sută de mii de locuitori, autoritățile să fie obligate să-și facă măcar studiul de fezabiltate pentru realizarea pistelor de biciclete”, ne-a spus Corneliu Belciug (foto).

Sunt aproximativ 20.000 de bicicliști în România

Discuțiile sunt încă la început, fiecare dintre participanți având păreri și propuneri diferite.

“Cel mai important lucru pe care l-am făcut este că am reușit să convingem mai mulți parlamentari că este necesară o reglemenetare la nivel național care sa sprijine și să încurajeze folosirea bicicletei ca mijlocul de transport alternativ și să sprijine dezvoltarea infructructurii. Este un drum lung pe care-l avem de parcurs, este nevoie de multă răbdare și de înțelegere din partea tuturor”, ne-a mai explicat directorul de programe al Asociației Green Revolution, în cadrul conferinței Mobility care a avut loc zilele trecute.

Când va fi finalizată, legea va atinge mai multe aspecte: unul ține de legistlația rutieră, care va trebui modificată pentru ca bicicliștii să poată circula în condiții sigure, apoi se vorbește despre modificarea standardelor în ceea ce privește proiectarea pistelor de biciclete, dar și despre amenzi care se vor aplica bicicliștilor indisciplinați.

În prezent, potrivit estimărilor ONG-urilor, în România există aproximativ 20.000 de bicicliști.


Proiectul Teatru Grivița 53, premiat la cea mai importantă competiție de arhitectură și design sustenabil din lume


 

 
 

Urmărește-ne pe Google News