Guvernul României propune modificarea Legii Educaţiei Naţionale numărul 1, din 2011, prin modificarea sau introducerea unoi noi pasaje în articolele acesteia.
Asttfel, Articolul 49, alineatele (1), (2) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
,,(1) Învăţământul special se organizează în unităţi de învăţământ special.
(2) Învăţământul special integrat se poate organiza în învăţământul de masă, individual şi, prin excepţie, în clase/grupe speciale, cu avizul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, pe baza unei metodologii adoptate prin ordin de ministru. Efectivele formaţiunilor de studiu din învăţământul special şi special integrat sunt stabilite de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, în funcţie de tipul şi gradul deficienţei.
(4) Durata şcolarizării copiilor cu cerinţe educaţionale speciale poate fi mai mare decât cea precizată prin prezenta lege şi se stabileşte, în funcţie de nevoile individuale, de gradul şi tipul dizabilităţii, prin ordin al ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice”, se arată în proiectul de modificare a legii.
În ceea ce priveşte şcolile doctorale, documentul prevede acreditarea provizorie pentru anul universitar 2016 – 2017.
Totodată se propun modificări şi în ceea ce priveşte dascălii. La articolul 241, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,(4) Persoanele care nu promovează examenul pentru definitivare în învăţământ se pot prezenta la o nouă sesiune după reluarea de fiecare dată, anterior susţinerii examenului, a stagiului de practică cu durata de un an şcolar. Candidaţii pot susţine examenul naţional pentru definitivare în învăţământ fără taxă, de cel mult trei ori. Prezentările ulterioare la examen sunt condiţionate de achitarea unor taxe stabilite de către Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice”, stabileşte proiectul.
De asemenea, proiectul de modificare a legii Educaţiei statuează obligativitatea concursului de angajare pentru directorii şi directorii adjuncţi din unităţile de învăţământ, iar după promovare, prezentarea unui plan de management pe mai mulţi ani.
În plus, Ministerul Educaţiei propune ca evaluările trans-disciplinare să fie introduse în Evaluarea Naţională, organizată la finalul clasei a VIII-a, pentru generaţiile de elevi care vor începe clasa a V-a anul viitor.
Iar examenul de Bacalaureat se va desfăşura, de asemenea, trans-disciplinar, începând cu generaţia de elevi care în anul şcolar 2017-2018 se va înscrie în clasa a IX-a.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro