Pentru a învinge reticența oamenilor și pentru a-i convinge să își facă vaccinul anti-COVID, unele țări oferă tot felul de stimulente. Într-un oraș indian, spre exemplu, locuitorii primesc un piercing de aur pentru nas sau un blender, dacă acceptă să se vaccineze.
Iar în China, vaccinații au parte nu de una, ci de două cutii de ouă. Autoritățile din China au aplicat de altfel o strategie bazată pe cadouri și amenințări pentru a grăbi campania de vaccinare, care nu merge atât de repede pe cât și-ar dori Beijingul.
„Dar nu ouăle contează”, asigură o femeie din Beijing pentru South China Morning Post. Important a fost că autoritățile i-au cerut să se vaccineze, nu faptul că ar putea primi așa de multe ouă.
În alte părți ale orașului, persoanele care acceptă să se vaccineze primesc cupoane de cumpărături. Iar prin restul țării se dau aripioare de pui, șervețele, făină, premii în bani și intrări gratuite în parcuri de distracție.
Despre ultimul cadou, intrarea gratuită în parc, cetățenii nemulțumiți au spus că e cam „zgârcit”, notează Washington Post.
În orașul indian Rajkot, bijutierii au hotărât să susțină și ei campania de vaccinare. Prin urmare, orice femeie care se vaccinează va primi o bijuterie pentru nas, scrie Hindustan Times.
Nici bărbații nu sunt uitați. Ei capătă un blender pentru bucătărie.
În alte colțuri ale Indiei, magazinele oferă mâncare, reduceri pentru repararea mașinilor, obiecte de papetărie, dulciuri și mâncare de pui.
Iar municipalitatea din Delhi a decis să ofere o reducere de 5% la impozitele locale.
Rușii au primit și ei înghețată, în vreme ce israelienii au primit Coca-Cola, bere alcoolică și fără alcool, pizza sau diverse produse de patiserie.
În Dubai, trei restaurante au oferit o reducere de 10% a notei pentru prima doză și 20% pentru a doua, scrie Fortune.
Nici americanii nu au fost uitați. Oamenii care au acceptat să se vaccineze au primit gogoși, marijuana, bere, fise pentru sălile de jocuri video, floricele sau gratuități la închirierile de măști de snorkeling, scrie Forbes.
Lanțul de restaurante Red Rooster a oferit angajaților care se vaccinează un bonus de 250 de dolari și două zile de concediu cu plată.
Poate cumva neașteptat, și japonezii s-au gândit să stimuleze cetățenii.
Ministrul care coordonează campania de imunizare, Taro Kono, a sugerat într-o emisiune TV că persoanele care se vaccinează ar putea primi niște colțunași (gyoza – un fel de mâncare tradițional în China, Japonia și alte țări din Asia), gratis evident.
Dar ce-i drept, deocamdată, nimeni nu i-a ascultat sugestia.
În acest timp însă, în alte țări, în Mexic, spre exemplu, cei care se vaccinează nu au nevoie de stimulente, ba dimpotrivă, o văd ca pe o sărbătoare.
În Mexico City, oamenii așezați la coadă la un centru de vaccinare au fost surprinși în timp ce dansează.
https://twitter.com/ElisabethMalkin/status/1382111542821404685?ref_src=twsrc%5Etfw
Iar la extrema cealaltă, autoritățile indoneziene, au decis că nu stimulentele, ci sancțiunile vor funcționa mai bine.
Așa că persoanele care refuză să se vaccineze riscă amenzi și reduceri ale beneficiilor sociale, scrie Reuters.