Setul de cauciucuri merită o atenție deosebită, mai ales înaintea unui drum lung și antrenant. Motivul este cât se poate de simplu: îți dorești ca cele 4 anvelope auto să ofere o performanță optimă, adică aderență, tracțiune, adeziune și chiar suspensie optimă. De aceea, este extrem de important sa verifici banda de rulare a fiecărei anvelope, prin 5 pași pe care ți-i explicăm chiar acum:
- Există elemente de uzură pe banda de rulare?
- Banda de rulare este mai mică de 1.6 mm?
- Exista o uzură neuniformă a celor 4 anvelope auto?
- Anvelopele auto sunt uzate pe centru?
- Anvelopele auto sunt uzate la exterior?
Exista bare de uzură pe banda de rulare?
Atunci când anvelopele auto ale mașinii tale au ajuns la un grad avansat de utilizare, îți va fi foarte ușor să observi aceste bare de uzură. Acesta este un simptom al utilizării excesive a cauciucurilor, așa că cel mai bun lucru pe care poți să îl faci este să le schimbi, mai ales dacă te pregătești să pleci în vacanță. Pentru a-ți fi mai ușor să identifici aceste bare de uzură, caută marcajele speciale de pe flancuri.
Banda de rulare este mai mică de 1.6 mm?
Directivele europene sunt cât de poate de clare: banda de rulare a unei anvelope auto trebuie să măsoare o adâncime de cel puțin 1.6 mm, în jurul circumferinței. Acest număr este valabil pentru anvelopele auto de vară. Dacă vorbim despre banda de rulare la anvelopele de iarnă, adâncimea ideală este de cel puțin 4 mm. Așadar, nu trebuie decât sa iei o ruleta sau o riglă și să faci chiar tu, fără absolut niciun cost, aceste măsurători la cauciucuri.
Există o uzură neuniformă a celor 4 anvelope auto?
Chiar dacă cele 4 anvelope ale mașinii tale au fost cumpărate în același timp, asta nu înseamnă că se vor uza uniform, atât cele de pe față, cât și cele de pe spate. În mod normal, cauciucurile din față sunt supuse unei uzuri mult mai rapide, iar motivul este cât se poate de logic: motorul și toate piesele auto din care este alcătuit, apasă pe roți. Dacă sesizezi o uzură accentuată, atunci trebuie să mergi cu mașina în service, pentru o verificare suplimentară a suspensiilor auto, astfel încât să se facă alinierea roților, dacă este nevoie.
Anvelopele auto sunt uzate pe centru?
În cazul în care observi faptul că anvelopele auto sunt mai uzate pe centru decât pe margini, înseamnă că sunt umflate prea tare. Dacă vei continua să mergi cu anvelopele umflate peste limita normală, va exista în permanență riscul unei explozii. Însă cum tu nu vrei ca acest lucru să se întâmple, poți merge la o vulcanizare pentru rezolvarea acestei probleme, sau îți poți cumpăra un manometru de pe un magazin online de piese auto și să rezolvi chiar tu această problemă.
Anvelopele auto sunt uzate la exterior?
Dacă anvelopele auto ale mașinii tale sunt mai uzate la exterior, atunci este un semn că pierd aer, iar tu trebuie să le umfli până la un prag optim. Să pleci cu mașina la drum lung, având anvelope prea puțin umflate, înseamnă pe de o parte mai mult combustibil consumat, iar pe de altă parte, riscul mai mare de producere a unui eveniment rutier nedorit. PONT: dacă observi o uzură la exterior, însă doar la anvelopele auto frontale, o explicație validă ar fi următoarea: în timpul virajelor pe care le execuți, viteza cu care realizezi aceste schimbări de direcție este prea mare.
Nu uita că un concediu plăcut pleacă de la o mașină verificată atent, iar pentru asta nu este neapărat necesar să faci o vizită într-un service auto. Așa cum ai văzut și în rândurile acestui articol, poți face o serie de verificări chiar în parcarea din fața blocului tău. Cât despre locul de unde îți poți cumpăra anvelope auto de calitate, netul este un loc ideal pentru așa ceva. Nu trebuie decât să intri pe un magazin online de piese auto și să alegi exact setul de anvelope potrivit pentru mașina ta.