Ce facem insa cu cei care doresc mai multa sportivitate? Fiecare marca mare are o linie de automobile cu caracter sportiv si Kia nu face nota discordanta. Asa au aparut modelele GT, dar, pe o piata ultracompetitiva, nu poti sa scoti pur si simplu un model sportiv si devine sigur ca acesta va avea succes. Trebuie sa fie cu adevarat ceva deosebit.
Producatorul coreean a intuit aceasta problema si a mizat pe cartea care i-a asigurat succesul si in cazul modelelor ceed clasice: performanta la un pret corect.
Am spus performanta? Desi sunt bazate pe caroseriile ceed si pro ceed, modelele GT sunt modele de sine statatoare, optimizate pentru acceleratie, viteza, manevrabilitate, pastrand in acelasi timp caracteristicile unor modele utilizabile zi de zi.
Exteriorul, paradoxal, mentine linia ceed si pro ceed, fiind insa inconfundabil. Luminile de zi cu LED sunt deosebite de tot ce s-a facut pana acum in industria auto, grila inferioara e de dimensiuni marite pentru a oferi surplusul de aer necesar unui motor de inalta performanta, iar linia rosie orizontala subliniaza caracterul sangvin al masinii.
Ecartamentul majorat iese in evidenta datorita jantelor sportive de 18”, cu design aparte, nuanta grafit, in timp ce spatele exhiba doua evacuari agresive pozitionate simetric, un difuzor de aer si ornamente negru lucios integrate in bara. Da, e un ceed, un ceed GT.
Acelasi tratament il vezi si la interior – echipamente deosebite, scaune sport Recaro, personalizate cu cusatura rosie, volan sportiv si pedale din aluminiu, vitezometru digital, indicatoare digitale pentru turbo si cuplu, combinate cu binecunoscutele dotari de exceptie ale unui ceed.
204 CP la 1,6l cilindree? Poti folosi cotidian un automobil sport echipat cu un asemenea motor? Raspunsul este da, si toti cei care au incercat noile modele GT au recunoscut, motorul este senzational.
Supraalimentat, cu denumirea 1,6l T-GDI, motorul foloseste ultimele tehnologii in materie de constructie motoare, pentru a oferi 204 CP la 6000 rpm si un cuplu de 265 Nm la 1750-4000 rpm. Cuplul maxim are o plaja de turatie de 2750 rpm, reprizele sunt pur si simplu fulminante, in orice treapta de viteza ar fi masina la momentul respectiv.
Injectie directa de benzina, distributie variabila, 4 supape pe cilindru, timing de inalta performanta al axelor cu came, twin-scroll turbo Borg-Warner (lag inexistent), frecari minimizate, sistem de admisie a aerului optimizat, sunt doar cateva din tehnologiile care fac din 1,6l T-GDI un motor de referinta in segment.
Viteza maxima de 230 km/h si acceleratia de la 0 la 100 km/h in 7,7 secunde sunt certificari ale performantei motorului – chiar si supraalimentat, la 1,6l cilindree, aceste performante sunt uluitoare.
Un motor performant nu e suficient, de aceea Kia s-a ocupat in mod special de ajustarea tuturor parametrilor masinii, oferind o suspensie McPherson fata si o suspensie multi-link spate, optimizata pentru sportivitate si pastrand un confort al rularii deosebit.
Sistemul de franare a devenit mai reactiv, au fost prevazute discuri ventilate de 300 mm pe puntea fata si 262 mm pe puntea spate, combinate cu etrieri rosii – cu sunt cele mai eficiente frane pe care le poti avea, din toata gama ceed. In plus, sasiul coborat permite obtinerea unei manevrabilitati superioare, in conjunctie cu amortizoarele de inalta performanta.
Consumul de combustibil nu e important atunci cand conduci o masina sport, insa gama GT se mandreste cu un consum mediu demn de o masina normala. Si emisiile de CO2 se mentin scazute, in conditiile in care, sa nu uitam, avem disponibili 204 CP, motorul indeplinind norma de poluare euro V.
Ce e mai important insa, pretul de achizitie poate fi uimitor de scazut, raportat la orice autovehicul similar din segmentul compact, la circa 19 898 euro (TVA inclus, pret promotional) pentru ceed GT si 19 650 euro (TVA inclus, pret promotional) pentru pro_ceed GT. Pur si simplu, e o oferta impresionanta.
Importatorul oficial autorizat pentru Romania, KIA ROMAUTO SRL a pregatit oferte de pret si de finantare auto extrem de interesante pentru piata romaneasca, care are nevoie de parteneri solizi pentru finantari, atat de necesare consumatorului roman. Reteaua nationala de dealeri sta la dispozitia tuturor solicitantilor cu informatii, masini demo, etc. (www.kia.ro).