Un spot publicitar de câteva secunde a atras reacția Departamentului pentru Situații de Urgență, dar și a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului și a unui patronat din industria de panificație. Realizatorii spotului citează un studiu „care nu are fundamentare științifică”, după cum anunță instituția controlată de Raed Arafat.
Spotul publicitar, care susține că „zilnic apar aproximativ 500 de cazuri noi de COVID-19 din cauza consumului de pâine neambalată” rulează de la sfârșitul lunii decembrie pe canalele de știri, fiind similar cu cele de interes public.
Studiul care stă la baza acelei cifre cuprinde, de fapt, simulări matematice de scenarii de transmitere a virusului și nu sinteza unor date statistice, potrivit Pagina de Media.
Clientul care a plătit difuzarea spotului este Asociația Prețuiește Calitatea, iar în spatele acesteia ar fi unul din jucătorii importanți de pe piaţa de panificaţie, notează paginademedia.ro.
Conform datelor publice, Asociația Prețuiește Calitatea are sediul în clădirea IPROMET – Institutul de Proiectare și Tehnică de Calcul în Construcții S.A.
Potrivit unui document depus în 2018 la Registrul Comerțului, IPROMET are ca acționar principal fondul de investiții Broadhurst Investments Limited, scrie Pagina de Media.
Adela Nuță, președintele Asociației Prețuiește Calitatea, a declarat pentru Paginademedia.ro că Vel Pitar nu este membru al Asociației, iar reprezentanții Broadhurst nu au răspuns întrebărilor puse de Paginademedia.ro.