“Până la sfârșitul anului încheiem contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate și proiect tehnic pe toate tronsoanele dintre Ploiești și Comarnic și autostrada Comarnic-Brașov intră în linie dreaptă. Și va avea fie finanțare europeană, fie că vorbim de un parteneriat cu BERD”, a dezvăluit Lucian Bode la Realitatea Plus.
“Vom construi tunelurile pentru că vrem să protejăm stațiunile montane, mediul, va fi puțin mai costisitoare, dar vom asigura și protecția mediului și protejarea stațiunilor”, a adăugat ministrul transporturilor.
Conform lui Lucian Bode, traseul autostrăzii Comarnic-Brașov urma să treacă prin curtea Castelului Cantacuzino din Bușteni.
“Autoritățile locale au dat autorizație unor locuințe pe traseul autostrăzii. În Bușteni, autostrada trecea printre imobile și prin curtea Castelului Cantacuzino. Este vina autorităților locale, pentru că este inadmisibil să dai autorizație de construire când știi că pe traseu se va construi autostrada”, a spus ministrul.
Lucian Bode a mai declarat că “pe hârtie, suntem campioni mondiali la kilometri de autostradă”, dar că în fiecare etapă a implementării unui proiect sunt blocaje, pornind de la momentul realizării documentației.
“Studii de fezabilitate proaste, documentații prost concepute, relația dintre instituțiile avizatoare e una proastă. Am spus că dacă nu eficientizăm relația vom fi la același nivel”, a conchis Lucian Bode.
Promisă din 2002, autostrada Comarnic-Brașov a avut acordul de mediu în 2006, care a fost revizuit în 2010, În 2008, “eram pe punctul de a semna contractul”, a mai spus Lucian Bode.