Pandele spune că prețul este așa mic deoarece orașul Voluntari are doar un buget de 40 de milioane de euro anual și nu își permite mai mult.
Potrivit unui anunț postat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SICAP), Serviciul Transport Voluntari (STV) vrea să achiziționeze 36 de autobuze urbane, valoarea estimată a contractului fiind 2,52 milioane de lei, fără TVA.
Asta înseamnă că prețul unuia va fi de 70.000 de lei, echivalentul a 14.675 euro pentru fiecare autobuz. Cu tot cu TVA, prețul final ar urma să ajungă la 17.470 de euro.
Autobuzele trebuie să aibă o capacitate de 75 de locuri, dintre care 34 pe scaune, incluzându-l aici și pe cel al șoferului. Acestea trebuie să aibă podea joasă și să faciliteze accesul persoanelor cu dizabilități prin intermediul unei rampe.
Norma de poluare Euro 3
O altă condiție este “norma de poluare minimum Euro 3”, potrivit anunțului. Această normă de poluare a fost introdusă de către Uniunea Europeană în anul 2000, astfel că are 20 de ani vechime!
În anunț nu se menționează că autobuzele ar trebui să fie neapărat noi.
Un procent de 90 din punctaj va fi asigurat de preț, iar 10% de consumul autobuzelor.
Durata de executare a contractului este de 24 de luni, astfel că viitorul câștigător va trebui să livreze cele 36 de autobuze în doi ani.
Termenul-limită pentru depunerea ofertelor este 11 martie 2020.
Firea a luat de 16 ori mai scump, dar mai eco
Spre comparație, în București, primărița Gabriela Firea a semnat în anul 2018 un contract de 458,1 de milioane de lei, fără TVA, pentru 400 de autobuze Otokar, produse în Turcia.
Acestea au mărimi diferite și respectă norma de poluare Euro 6, stabilită de UE în anul 2014. Prețul mediu pe autobuz a fost de 1,14 milioane de lei, fără TVA, adică aproximativ 240.000 de euro.
Suma este de 16 ori mai mare decât cea previzionată de Pandele pentru autobuzele sale de 15.000 de euro.
Concomitent, Primăria Târgu Mureș cumpără 41 de autobuze Isuzu realizate tot în Turcia cu 190.000 de euro bucata, valoarea contractului fiind de 42,66 milioane de lei.
STV circulă și în București
Potrivit informațiilor de pe site-ul STV, compania de transport din Voluntari operează 16 linii, toate având ca punct terminus stații din București.
Acestea ajung la Obor, la metroul Pipera, la Republica, Piața Presei, complexul Băneasa sau Piața Sudului.
Taxa Oxigen se aplică de la începutul acestui an, dar amenzile vor începe să curgă abia din martie. Societatea de Transport București este scutită de plata acesteia.
Contactat de către Libertatea, Florentin Pandele spune că autobuzele vor fi luate la mâna a doua și vor fi modernizate. Vor ajunge în București, dar nu în zona în care se aplică Taxa Oxigen.
“Nu avem banii Bucureștiului, avem 40 de milioane de euro buget. Vor ajunge în liniile preorășenești, dar nu vor intra în zona cu vinieta Oxigen”, a spus Florentin Pandele.
Le reparăm, le vopsim, nu băgăm mai mult de 5.000 de euro în fiecare din ele. Am luat de curând o făbricuță cu 2 milioane de euro, acolo le vom moderniza și vă vom invita să vedeți cum vor arăta. În Voluntari am mai cumpărat 80 de autobuze, mai aveam 40 vechi, acum mai luăm 36. STV este în primele 10 din România ca parc auto
Florentin Pandele, primar Voluntari:
Acesta a spus că nu știe dacă o să mai candideze la alegerile locale din acest an.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro