Veniturile primăriilor din închirierile parcărilor și amenzi au crescut semnificativ, de la 314 milioane de lei în 2022 la 452 milioane de lei în 2023, adică aproximativ 90 de milioane de euro. Aproximativ 40% din aceste venituri provin din București. În plus, serviciile adiacente, precum ridicarea mașinilor parcate ilegal, au adus venituri de 9,16 milioane de lei în 2023.
Tarifele pentru parcările de reședință au rămas stabile, variind între 30 și 600 de lei, iar pentru abonamente între 15 și 1.000 de lei/lună. Tariful orar pentru parcările publice cu plată este între 1 și 5 lei, cu excepția Clujului și Oradei, unde poate ajunge la 10 lei.
De asemenea, numărul locurilor dedicate persoanelor cu dizabilități a crescut la 33.729 în 2023, comparativ cu 29.218 în 2022 și 13.728 în 2019.
Clasamentul orașelor, după numărul locurilor de parcare
Bucureştiul conduce detașat, la nivel de primărie generală și sectoare, cu 300.000 de locuri de parcare în 2023. Timișoara are 83.500 de locuri publice de parcare, urmată de Brașov cu 66.000 de locuri de parcare. Următoarele 4 oraşe îşi păstrează locurile şi ordinea din anul anterior: Iaşi, Cluj, Craiova şi Piteşti.
- București, 300.000
- Timișoara, 83.500
- Brașov, 66.161
- Iaşi, 58.893
- Cluj-Napoca, 42.596
- Craiova, 42.179
- Pitești, 40.751
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
K476 • 17.10.2024, 18:18
Sa scada taxele si corect ar fi sa plateasca si institutiile publice si toti. Fara exceptie. Sa vezi atunci banet. Daca deschizi usa exceptiilor o sa intre toti smecherii si bogatii, iar aia fraieri si saraci vor trebui sa plateasca pt toti. Deci toti sau nici unul ca sa aveti respectul meu.