Prin intermediul unei scrisori, aceștia i-au cerutul ministrului educației, Monica Anisie, ca instituția pe care o conduce să efectueze „o nouă analiză asupra situației create prin prorogarea olimpiadelor școlare”. De asemenea, părinți iau solicitat organizarea olimpiadelor „în anul școlar 2020-2021”.

„Susținerea copiilor interesați de performanțele școlare ajută la menținerea valorilor sistemului de învățământ și îi motivează pe colegii lor pentru o învățare temeinică și continuă.

Lipsa competițiilor școlare atât de motivante pentru munca independentă al doilea an la rând apreciem că îi va afecta nu numai pe copiii noștri, ci întreg sistemul de educație”, sunt de părere părinții olimpicilor.

„Distrugând sistemul competițional al țării, practic nu distrugem doar posibile modele pentru copiii de azi și de mâine, distrugem imaginea și respectul dobândit de România în urma aportului a generații întregi de elevi și profesori care au muncit pentru ca țara noastră să aibă un statut în aceste competiții”, spus aceștia în scrisoarea pe care rudele copiilor olimpici i-au trimis-o Monicăi Anisie.

În opinia părinților, „anularea competițiilor îi afectează emoțional pe copiii care au muncit ani întregi pentru obținerea unor rezultate tot mai bune și care au sperat că anul acesta să le aducă mai mult decât neputință în fața sistemului”.

„Trebuie avută în vedere și situația elevilor olimpici de liceu, cărora absența diplomelor de olimpiade le va îngreuna sau anula șansele de admitere la universități naționale și internaționale de prestigiu”, avertizează părinții olimpicilor.

Soluția propusă de părinți

Părinții copiilor au venit cu o propunere pentru deblocarea situației create:

„Susținerea olimpiadelor doar în două etape, etapa județeană și etapa naționala, ambele în primăvara anului 2021. În acest mod am evita organizarea de concursuri în perioada imediat următoare și în același timp le-am oferi copiilor șansa de a fi evaluați la nivelul pe care doar olimpiadele școlare îl pot oferi. De asemenea, cu excepția olimpiadei de informatică unde lucrările sunt corectate automat, propunem un mod de corectare unitar, realizat de către o comisie națională”.

Foto: Hepta

Urmărește-ne pe Google News