Pentru a beneficia de stimulentul ce va fi acordat lunar copiilor încadraţi în oricare dintre cele patru grade de handicap, solicitanții trebuie să prezinte mai multe acte în original, care vor fi scanate şi fotocopiate la Complexul de Servicii Sociale Ominis atunci când depun cererile.
Ce acte trebuie depuse la dosar
Actele necesare pentru a primi stimulentul de 1.000 de lei sunt:
- cerere tip de solicitare a acestui drept, care poate fi completată la sediu sau poate fi descărcată de pe site-ul www.dgas.ro;
- certificat de naştere al copilului (pentru copiii până în 14 ani);
- actul de identitate al reprezentantului legal al copilului;
- actul de identitate al celuilalt părinte, original; dacă acesta este decedat, certificatul de deces, original; dacă este divorţat, hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă;
- certificatul de căsătorie sau de divorţ al părinţilor;
- actul de identitate al copilului (pentru copiii peste 14 ani);
- certificatul de încadrare în grad de handicap;
- extras de cont pentru plata prin transfer bancar;
- decizie tutore şi act de identitate tutore – unde este cazul;
- hotărâre plasament şi act de identitate asistent maternal – unde este cazul.
Actele pot fi transmise și pe adresa de e-mail stimulent.copiidizabilitati@gmail.com. Toate actele necesare vor fi transmise scanate, la rezoluţie bună, în format pdf. sau jpeg, într-un singur e-mail.
Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București recomandă transmiterea documentelor în format electronic, pentru a evita o eventuală aglomerație.
Cine beneficiază de stimulentul de 1.000 de lei și ce condiție trebuie îndeplinită pentru a primi banii
Vor putea beneficia de stimulentul de 1.000 de lei copiii cu handicap cu domiciliul sau reşedinţa în Bucureşti. Copiii trebuie să aibă vârsta mai mică de 18 ani şi cel puţin unul dintre părinţi să aibă domiciliul stabil în Capitală.
Stimulentul se acordă doar dacă solicitanții au achitat toate obligaţiile de plată la bugetul local. DGASMB va consulta şi prelucra informaţiile, inclusive datele cu caracter personal, înregistrate pe numele solicitantului, în evidenţele Agenţiei Naţionale de Administraţie Fiscală.
De asemenea, solicitanţii trebuie să verifice, anterior depunerii dosarului, dacă au amenzi neachitate, precum cele la RATB, rutiere sau pentru tulburarea liniştii publice.
Stimulentul se acordă doar prin virament bancar, a precizat DGASMB.
Actele se depun o singură dată, pe perioada de valabilitate a certificatului de handicap. În cazul în care apar modificări în situaţia părintelui, a reprezentantului legal sau a copilului, este obligatorie informarea DGASMB.
Detalii pot fi obţinute la adresa de e-mail: stimulent.copiidizabilitati@gmail.com şi la telefon: 0800.821.218 (apel gratuit din toate reţelele, de luni până vineri, între orele 9.00-16.00).
Potrivit Primăriei Capitalei, stimulentul financiar va fi acordat pentru 4.660 de copii care au dizabilități.
La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!