Edilii a numeroase orașe din întrega lume nu pierd timpul și au început să plănuiască viața de după carantină, obiectivele fiind reducerea poluării și reconvertirea spațiului public pentru a-l face accesibil oamenilor, în dauna autoturismelor.

Unele orașe au anunțat deja măsuri, cum ar fi construirea a sute de kilometri de noi piste de biciclete în Milano sau Mexico City ori lărgirea trotuarelor și interzicerea accesului mașinilor în anumite zone ale cartierelor în New York sau Seattle, scrie Forbes.

Inițiativele ar trebui să permită oamenilor să se miște în siguranță, respectând distanțarea socială, care pare a fi norma în următorii ani, dar fără să aglomereze și mai mult traficul de pe șosele sau rețeua de transport în comun.

“Prioritatea noastră imediată este să protejăm sănătatea rezidenților și să depășim epidemia. Dar, în același timp, trebuie să ne uităm mai departe la felul în care ne vom ține locuitorii în siguranță în viitor. Felul în care ne structurăm eforturile de recuperare acum va defini orașele noastre pentru următoarele decenii”, a declarat primarul orașului Milano, Giuseppe Sala, care prezidează o inițiativă a 96 de orașe din întreaga lume, nici unul din România.

În Gaza, eliminarea lui Sinwar nu aduce decât mai multă moarte
Recomandări
În Gaza, eliminarea lui Sinwar nu aduce decât mai multă moarte

Parisul, cel mai ambițios

Parisul are unul dintre cele mai ambițioase programe. Primarul Anne Hidalgo va aloca 300 de milioane de euro pentru lărgirea rețelei de benzi de bicicletă, care va urma, practic, liniile de metrou existente.

Scopul: oferirea unei alternative la transportul public.

Mai multe piste de biciclete, trotuare mai largi și străzi închise pentru mașini. Marile capitale pregătesc soluții pentru respectarea distanțării sociale
Primarul Parisului, Anne Hidalgo, alături de omologul ei de la Bruxelles,
Yvan Mayeur (centru) FOTO: EPA

Întoarcerea la un Paris dominat de mașini după carantină “e în afara discuției”, a spus Hidalgo acum câteva zile, într-o dezbatere în consiliul local.

“O spun cu toată fermitatea că este în afara discuției faptul că ne vom lăsa invadați de mașini și poluare”, a spus ea.

Poluarea este deja o problemă de sănătate și un pericol, iar poluarea aliată cu coronavirusul este un cocktail periculos.

Anne Hidalgo, primarul Parisului:

O măsură și mai fermă este interzicerea accesului mașinilor private pe una dintre principalele străzi ale capitalei, Rue de Rivoli, care va avea, în schimb, benzi speciale pentru biciclete și transport public sau autovehicule de urgență.

Românii care au furat șapte capodopere din Olanda nu apar în documentarul despre ei: „Am vrut să am hoții în film, dar au cerut mulți bani” | VIDEO
Recomandări
Românii care au furat șapte capodopere din Olanda nu apar în documentarul despre ei: „Am vrut să am hoții în film, dar au cerut mulți bani” | VIDEO

Decizia ar trebui să fie în vigoare până la sfârșitul crizei COVID-19, cel puțin.

 

În acest timp, și ministrul ecologiei a anunțat un plan de 20 de milioane de euro care oferă, printre altele, cetățenilor câte 50 de euro pentru a-și întreține bicicleta.

Șoferii nu sunt neapărat de acord. Pierre Chasseray, lider al unei asociații cu sute de mii de membri, 40 Millions d’Automobilistes, crede că primarul “nu are dreptate când profită de criza sanitară pentru a-și accentua politicile antimașini”.

“Dimpotrivă, epidemia ne arată că trebuie să dăm mai mult spațiu mașinilor”, a spus Chasseray.

Milano: Nu mai e loc pentru oameni

În Milano, oficialii vor să păstreze trendul descendent al poluării și după ridicarea carantinei, printr-un plan ambițios, Strade Aperte (Străzi deschise – n.r.), care presupune ca majoritatea locuitorilor să renunțe la deplasarea cu mașinile personale în favoarea transportului în comun și a celui alternativ.

Bogdan Suceavă, romancierul român care predă matematică la universitate în California: „Vreme de 22 de ani am venit și vin cu drag la muncă” | Interviu
Recomandări
Bogdan Suceavă, romancierul român care predă matematică la universitate în California: „Vreme de 22 de ani am venit și vin cu drag la muncă” | Interviu

Vara aceasta, 35 de kilometri de străzi din oraș vor fi închiși – pentru început – circulației auto, fiind convertiți în piste pentru biciclete sau alei pietonale.

Pe o serie de alte străzi, pe care mașinile vor continua să circule, va fi impusă o limită de viteză de 30 km/h.

Trebuie să reducem traficul auto, de ani buni încercăm s-o facem. Sunt prea multe mașini, nu mai e loc pentru oameni. Da, vrem să repornim economia, dar pe alte baze decât înainte și nu în detrimentul oamenilor.

Viceprimarul Marco Granelli:
Mai multe piste de biciclete, trotuare mai largi și străzi închise pentru mașini. Marile capitale pregătesc soluții pentru respectarea distanțării sociale
Cum vrea să se transforme orașul Milano

Felul în care ar trebui să arate orașul a fost dictat de perioada carantinei, când italienii nu se puteau deplasa mai departe de câteva sute de metri de casele lor.

Asta a arătat nevoia unui acces rapid la magazine, servicii sau spații verzi.

Viceprimarul a declarat pentru Euronews că orașul va lua măsuri pentru a face din cartiere “coloana vertebrală” a traiului cetățenilor.

“Milano, orașele noastre, Europa, vor fi diferite după coronavirus. Depinde de noi să avem puterea și abilitatea de a face din acest proces un proiect pe termen lung”, a mai spus Granelli.

Trotuare mai largi, străzi fără mașini

Oficialii de la Bruxelles au anunțat, miercuri, crearea a 40 de km suplimentari de piste de biciclete.

În Bogota, capitala Columbiei, o rețea de peste 100 de kilometri de străzi pe care traficul mașinilor era oprit o zi pe săptămână va beneficia acum de această măsură șapte zile din șapte.

New York-ul a anunțat planuri de a deschide 150 de kilometri de străzi pentru activități de recreere, unde mașinile nu mai au ce căuta. Primarul Bill de Blasio a anunțat, în același timp, lărgirea trotuarelor și crearea de noi piste de biciclete temporare.

Și orașul Oakland, în California, va închide peste 100 de kilometri de străzi traficului autoturismelor.

În acest timp, Mexico City plănuiește să deschidă tot peste 100 de kilometri de piste de biciclete temporare iar Barcelona va adăuga 30.000 de metri pătrați rețelei de spații pietonale.

Un moment cu mare potențial

Momentul revenirii oamenilor în spațiul public, după carantină, ar putea fi unul cu potențial important pentru soarta orașelor, pe termen mediu.

“Există acum posibilitatea de a menține această reducere a poluării atmosferice pe care am văzut-o în ultimele săptămâni dacă vom face ceea ce trebuie. Dar pe măsură ce oamenii se vor întoarce la muncă și nu se vor simți în siguranță în transportul public, există și potențialul de a vedea în schimb o creștere semnificativă a traficului și poluării”, spune pentru The Guardian dr. Rachel Aldred.

Daisy Narayanan, director de urbanism la Sustrans, un ONG dedicat transportului alternativ, este de acord că momentul este oportun.

Criza este un catalizator pentru o schimbare pe termen lung a felului în care trăim și călătorim, în special în orașe. Ce a făcut COVID-19 a fost să scoată în evidență legătura strânsă dintre calitatea orașelor, sănătatea publică, economia, transportul, educația, calitatea aerului și justiția socială.

Daisy Narayanan, expert în urbanism:
Urmărește cel mai nou VIDEO

Google News Urmărește-ne pe Google News

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Alerta de drone pe litoral a băgat spaima în localnici: „Aveam impresia că ori acum îmi bubuie casa, ori ceva se întâmplă”
Știrileprotv.ro
Alerta de drone pe litoral a băgat spaima în localnici: „Aveam impresia că ori acum îmi bubuie casa, ori ceva se întâmplă”
De nerecunoscut! Cum arată Denise Rifai fără machiaj și filtre de înfrumusețare. Fanii au dat zoom când au văzut-o
Viva.ro
De nerecunoscut! Cum arată Denise Rifai fără machiaj și filtre de înfrumusețare. Fanii au dat zoom când au văzut-o
Delia Budeanu a murit. Imagini de colecție cu fost crainică TVR. Avea doar 24 de ani când a debutat
Libertateapentrufemei.ro
Delia Budeanu a murit. Imagini de colecție cu fost crainică TVR. Avea doar 24 de ani când a debutat
De duminică, 20 octombrie 2024, de la ora 10, patru zodii intră sub protecția lui Dumnezeu. Se adună lucrurile bune pentru ele
FANATIK.RO
De duminică, 20 octombrie 2024, de la ora 10, patru zodii intră sub protecția lui Dumnezeu. Se adună lucrurile bune pentru ele
5 declarații ȘOC ale lui Constantin Anghelache, securistul „Eftimie Gelu”, cel care a adus Amigo în România: „Ceaușescu a refuzat să creadă în realitatea pe care i-au transmis-o nemții”
GSP.RO
5 declarații ȘOC ale lui Constantin Anghelache, securistul „Eftimie Gelu”, cel care a adus Amigo în România: „Ceaușescu a refuzat să creadă în realitatea pe care i-au transmis-o nemții”
Locul în care rușii și ucrainenii trăiesc în pace. E aproape de România, ambele tabere au proprietăți aici, statul face parte din NATO
FANATIK.RO
Locul în care rușii și ucrainenii trăiesc în pace. E aproape de România, ambele tabere au proprietăți aici, statul face parte din NATO
Leonard Miron nu se mai oprește din slăbit! E de nerecunoscut în cele mai recente fotografii! Cum arată la 55 de ani / FOTO
Unica.ro
Leonard Miron nu se mai oprește din slăbit! E de nerecunoscut în cele mai recente fotografii! Cum arată la 55 de ani / FOTO
Descoperire incredibilă! E confirmată existența unei lumi subterane
Financiarul.ro
Descoperire incredibilă! E confirmată existența unei lumi subterane
Schema prin care a fost păcălit un cuplu din Ploieşti după ce a dat o comandă de mobilă. Înşelătoria a păgubit oameni din toată ţara
Observatornews.ro
Schema prin care a fost păcălit un cuplu din Ploieşti după ce a dat o comandă de mobilă. Înşelătoria a păgubit oameni din toată ţara
Horoscop 20 octombrie 2024. Balanțele au ocazia să se relaxeze și să-și refacă rezervele, dar să și rezolvi unele probleme pe care le au
HOROSCOP
Horoscop 20 octombrie 2024. Balanțele au ocazia să se relaxeze și să-și refacă rezervele, dar să și rezolvi unele probleme pe care le au

Știri mondene

Știri România

RECOMANDĂRI