Referendumul de duminică are loc la mai puțin de un an după ce locuitorii orașului au votat pentru interzicerea trotinetelor electrice, vizează triplarea taxelor de parcare pentru mașinile de 1,6 tone și introducerea unui tarif mai mare de 18 euro (19,4 dolari) pe oră, pentru a descuraja mașinile „voluminoase și poluante”, a afirmat primăria.
Noul tarif ar urma să se aplice, de asemenea, mașinilor electrice de cel puțin două tone.
„Mașinile mai grele, mai periculoase și mai poluante… SUV-urile sunt un dezastru pentru mediu”, a afirmat Emmanuel Gregoire, viceprimarul Parisului, într-o postare pe rețeaua de socializare X.
Sub mandatul primarului socialist Anne Hidalgo, străzile Parisului au fost transformate, 84 km de piste pentru biciclete fiind creați din 2020, iar folosirea bicicletelor a crescut cu 71% în perioada de după finalul restricțiilor COVID și până 2023, potrivit cifrelor primăriei.
Posesorii de SUV-uri denunță „o cangrenă”
Schimbările i-au înfuriat însă pe conducătorii auto.
O asociație de lobby care reprezintă 40 de milioane de automobiliști a lansat o petiție pentru a susține libertatea șoferilor de a folosi orice vehicul doresc. SUV-urile au devenit din ce în ce mai populare în Franța, fiind preferate în special de familii.
„Trebuie să ne opunem cu fermitate acestor atacuri asupra libertății urmărite sub false pretexte ecologice”, a afirmat asociația. „Dacă nu o oprim acum, această rebeliune nejustificată condusă de o minoritate ultraurbană și antimașini se va răspândi ca o cangrenă în alte orașe”, a mai susținut grupul.
Foto: Profimedia Images
mariussorin75 • 07.02.2024, 13:46
Bravo lor, si suv urile lor nu sunt epave la mana a 14a ca la noi, asta da civilizatie