Puţin mai mult de 78.000 din cei 1,3 milioane de alegători (5,68%) din Paris au participat la referendum, care creează un tarif specific pentru parcarea „maşinilor individuale grele, voluminoase, poluante”.

În mod special sunt vizate SUV-urile (acronimul englez pentru Sport Utility Vehicle) cu caracteristici care combină „cele ale unui autoturism cu cele ale unui vehicul utilitar”, şi 4×4-urile.

18 euro/oră va costa parcarea unui SUV în centrul Parisului

Potrivit proiectului primarului socialist Anne Hidalgo, utilizatorul unui vehicul termic sau hibrid plug-in cu o greutate mai mare de 1,6 tone, sau două tone pentru un vehicul electric, va trebui să plătească în curând 18 euro pe oră pentru parcarea în cartierele centrale ale capitalei, 12 euro pentru arondismentele exterioare.

Locuitorii care parchează în cartierul lor şi profesioniştii, printre care taximetriştii, nu vor fi afectaţi.

Deliberarea va fi prezentată în luna mai pentru aplicare pe 1 septembrie, a indicat Anne Hidalgo atunci când a anunţat rezultatele, la Primăria Parisului.

Edilul socialist invocă lupta împotriva poluării și „siguranța rutieră”

Primarul a salutat o „alegere clară a parizienilor” în favoarea unei măsuri „bune pentru sănătatea noastră şi bune pentru planetă”.

În capitala care a pietonalizat deja cheiurile Senei şi a transformat eco-friendly 200 de străzi prin eliminarea traficului, Anne Hidalgo a justificat votul prin lupta împotriva poluării, o mai bună împărţire a spaţiului public şi „siguranţa rutieră”, accidentele care implică un SUV fiind, potrivit primăriei, „de două ori mai mortale pentru pietoni decât cu o maşină standard”.

Potrivit primăriei, suprataxa ar viza „aproximativ 10% din parc” şi ar putea aduce venituri suplimentare în jur de 35 de milioane de euro.

„O formă de ecologie punitivă”, denunță opoziția de dreapta

Pentru opoziţia de dreapta, acest referendum „demonstrează amploarea manipulării de către primărie, care vizează SUV-urile în comunicarea sa în timp ce, în realitate, orice tip de vehicul este susceptibil de a fi afectat de standardele supuse votului”.

„Face parte dintr-o formă de ecologie punitivă”, chiar dacă trebuie să „ne îndreptăm spre vehicule mai uşoare”, a declarat, pe canalul RTL, Christophe Béchu, ministrul francez al tranziţiei ecologice.

Referendumul de duminică a avut la mai puţin de un an după ce, în aprilie 2023, locuitorii Parisului au votat pentru interzicerea trotinetelor electrice de închiriat.

Citiți și:

Foto: Profimedia Images

Urmărește-ne pe Google News