Parlamentarii nu explică însă cum ar împiedica astfel părinţii să cumpere astfel de produse de la alte case, totuşi. Însă, iniţiatorii susţin că, dacă cei mici pur şi simplu nu trec pe lângă nişte dulciuri, nu le vor cere părinţilor.
Iniţiativa spune că supermarketurile şi hipermarketurile vor trebui să deschidă obligatoriu o casă de marcat „prioritară pentru familii”. Ea va fi dedicată doar familiilor însoţite de copii minori.
„Este interzisă comercializarea alimentelor care nu corespund alimentaţiei sănătoase şi care nu sunt recomandate preşcolarilor, şcolarilor, copiiilor şi adolescenţilor”, se arată în proiect. Formularea include o listă lungă de produse care vor fi interzise la comercializare. Iniţiatorii spun însă că au în minte în special dulciurile.
Dacă nu le văd, nu le vor
Principiul de la care pleacă iniţiatorii este simplu. Dacă în acea zonă a magazinului nu vor fi expuse dulciuri, copiii nu le vor cere părinţilor, spun ei.
„Propunerea legislativă este menită să protejeze copiii împotriva dulciurilor şi a celorlalte alimente care nu sunt indicate pentru dezvoltarea sănătoasă a copiilor, fiind aşezate pe rafturile de pe lângă casele de marcat, evitând astfel situaţiile în care copiii vor să li se cumpere astfel de produse”, spun iniţiatorii.
Ei recunosc că toţi copiii „adoră dulciurile”, care nu sunt neapărat rele în cantităţi mici. Ele pot duce însă la obezitate, care este o problemă reală.
România este pe locul doi la obezitate infantilă în Europa, spun iniţiatorii. Procentul copiiilor cu diabet de tip II este în creştere alarmantă.
Proiectul a fost depus în Senat şi urmează a fi discutat de Parlament.
Citeşte şi:
Statistica dezastrelor care aşteaptă să se întâmple: în fiecare săptămână, o casă de copii sau o şcoală ia foc din cauza instalaţiilor electrice proaste