Parlamentul australian a adoptat legea cu ușurință, în urma acordului încheiat cu Facebook, dar și cu Google, care acceptase deja noile reglementări.
Legea deschide calea pentru ca acei doi giganți din domeniul tehnologiei să investească zeci de milioane de dolari în acorduri pentru conţinut local.
În același timp, scrie sursa citată, legea s-ar putea dovedi un model pentru rezolvarea conflictelor dintre giganţii tehnologici şi autorităţile de reglementare din întreaga lume pentru a echilibra relaţiile dintre mass-media tradiţionale, aflate într-o mare dificultate financiară, şi giganţii care domină internetul şi captează o parte semnificativă a veniturilor din publicitate.
Guvernul australian a declarat că legea va garanta că organizaţiile de presă „sunt compensate în mod echitabil pentru conţinutul pe care îl generează, contribuind astfel la menţinerea vie a jurnalismului de interes public în Australia”.
Google va plăti de acum pentru conţinutul de ştiri care apare în noul său instrument numit Google News Showcase, iar Facebook va trebui să plătească furnizorii care apar în produsul său News, ce urmează să fie lansat în Australia mai târziu în cursul acestui an.
Anunțul vine după ce Facebook a blocat tot conținutul media, săptămâna trecută, ca măsură de protest față de această lege. După mai multe zile, rețeaua deținută de Mark Zuckerberg a ajuns la un acord cu guvernul de la Canberra.
Despre efectele provocate de blocarea știrilor pe Facebook a vorbit un director de știri la Nine News în Melbourne, Australia, într-un interviu acordat Libertatea.