„Eu cred că legea antifumat pe care o avem în momentul de faţă este foarte bună, ea nu trebuie golită de conţinut şi trebuie adăugate noi prerogative. Şi aceste prerogative se referă la această publicitate, la acest marketing agresiv”, a spus Florian Bodog, la dezbaterea „Impactul activităţilor de marketing ale industriei tutunului asupra sănătăţii şi respectării drepturilor fundamentale ale copiilor şi tinerilor din România – fermitate şi consecvenţă în politicile publice de control al consumului de tutun”.
Potrivit fostului ministru al Sănătății, este obligația parlamentarilor să acţioneze pentru a aduce aceste modificări legislației.
”Acesta este motivul pentru care colegii mei din cele două comisii au considerat că este necesar să acţioneze şi îi felicit pentru acest lucru şi vreau să vă asigur că în mine aveţi cel mai consecvent aliat împotriva fumatului. Vreau să vă asigur că la fel ca şi în timpul mandatului meu de ministru, eu am avut o foarte bună colaborare cu ONG-urile care sprijină această activitate. Îmi doresc să continui această activitate, indiferent de poziţia pe care o ocup, indiferent de ceea ce voi face, eu voi fi în continuare un militant pentru a fi respectate drepturile noastre pentru a trăi într-o lume fără fum”, a afirmat Bodog.
Directorul proiectului „Iniţiativa 2035 – Fără Tutun”, Ramona Brad, a declarat în cadrul dezbasterii că România se află în acest moment pe locul patru printre ţările europene la consumul de tutun la copiii de 13-15 ani, 223.000 de copii fumând la această vârstă.
Peste 350 de organizaţii non-guvernamentale membre ale ‘Iniţiativei 2035 solicită Parlamentului şi Guvernului, printr-o scrisoare deschisă, adoptarea de urgenţă a modificărilor legislative care „să îndepărteze orice surse” de publicitate şi promovare, directă şi indirectă, pentru produsele din tutun.
Recent, Raed Arafat, secretarul de stat în cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI) a criticat publicitatea la țigările electronice, adică cele cu vapori. Într-o postare pe contul său de Facebook, acuză dur modul agresiv de promovare al acestui tip de fumat, care “este prezentat, în mod tendențios, ca fiind mai puțin dăunător sănătății dacă acesta se face utilizând noile tehnologii promovate.