În timpul votului, deputaţii PNL şi USR au întins peste bănci două bannere cu „Moldova vrea Autostrada” şi „Cerem Autostrada Marii Uniri”.
Deputaţii au votat, miercuri, proiectul de lege mult aşteptat de cei din Moldova, cu 261 voturi pentru, 2 abțineri şi 5 voturi împotrivă.
Cine sunt semnatarii proiectului
Potrivit proiectului, Autostrada Unirii se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, din credite externe şi din fonduri europene nerambursabile şi/sau prin parteneriat public-privat. În fiecare lege bugetară anuală, pe durata implementării proiectului, se vor aloca acestui obiectiv credite bugetare conform necesarului de finanţare comunicat de Ministerul Transporturilor.
Ministerul Transporturilor este responsabil pentru coordonarea realizării Autostrăzii Unirii şi va demara, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a legii, procedurile necesare pentru acest obiectiv de investiţii.
Proiectul de lege a fost adoptat anterior de Senat, Camera Deputaţilor fiind for legislativ decizional pentru acest act normativ.
Drulă: În 30 de zile trebuie începute procedurile de achiziție publică pentru acest proiect de investiție
Cătălin Drulă, unul dintre deputaţii care au depus amendamente la proiect, a scris, după vot, că în 30 de zile trebuie începute procedurile de achiziție publică pentru acest proiect de investiție.
El a menţionat şi celelalte prevederi din proiect:
- Fiecare lege a bugetului de stat anuală de acum încolo va trebui să prevadă exact creditele bugetare solicitate de Ministerul Transporturilor pentru acest proiect (sau să deroge explicit de la legea autostrăzii)
- Limitele geografice sunt clar definite de la granița cu Republica Moldova (cu un nou pod peste Prut) până la conexiunea cu Autostrada Transilvania lângă municipiul Tg.-Mureș
- Se termină aventura subordonării proiectului la Comisia de Prognoză din subordinea doamnei Dăncilă – proiectul prevede explicit că Ministerul Transporturilor gestionează proiectul.
„Le-am transmis și în plen astăzi celor de la PSD: gata cu amânările, gata cu sabotajul acestui proiect!”, mai spune Drulă.
Ce spunea ministrul despre Autostradă
„Autostrada din Moldova e pe direcția cea bună. În cursul acestui an, Moldova va avea proiect ireversibil”, a spus ministrul Lucian Șova, recent, despre proiectul Autostrăzii Unirii.
Compania de Autostrăzi a decis, pe 19 ianuarie, să rezilieze contractul ce viza revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru cei 96 de km ai secțiunii Târgu Mureș- Ditrău, parte din autostradă până la Iași.
Reprezentanții Asociației Pro Infrastructura susțin că, prin decizia rezilierii contractului, CNAIR „condamnă regiunea Moldovei la subdezvoltare și izolare economică’. Totodată, organizația cere noului ministru al Transporturilor, Lucian Șova, să-i demită pe directorii de la CNAIR pentru „incompetență, rea-voință, manipulare și sfidarea cetățenilor.
ALDE anunţă că nu votează bugetul pe 2019 dacă nu se finanţează Autostrada Unirii
Vicepreşedintele ALDE Varujan a anunţat, în plen, că parlamentarii liberal-democraţi din Moldova nu vor vota legea bugetului de stat pe 2019 dacă în proiect nu este inclusă finanţarea pentru Autostrada Unirii.
„Eu nu fac ameninţări, dar pentru parlamentarii ALDE din Moldova, prezenţa acestui obiectiv în legea bugetului este o condiţie obligatorie ca noi să votăm legea bugetului pe 2019”, a declarat, miercuri, în plenul Camerei Deputaţilor, Varujan Vosganian.
Acesta a adăugat că din punctul său de vedere, aceeaşi opinie o au şi ceilalţi parlamentari din Moldova care sunt la alte partide
Vosganian a precizat că deşi guvernul măreşte salariile şi pensiile, opinia publică a început să judece guvernările „după kilometrul de autostradă”.